همشهری آنلاین: شرکت گوگل در نشستی در شهر سان فرانسیسکو برای نمایش توانایی‌های نسخه جدید اندروید، از تبلت شرکت سامسونگ که به این سیستم عامل مجهز است رونمایی کرد.

به گزارش وب‌سایت‌های فن‌آوری، این تبلت همانطور که از اسمش پیداست دارای یک مانیتور 10.1 اینچی است و به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید به نام Honeycomb مجهز است.

در این مراسم گوگل 5 هزار نسخه از این تبلت را از طریق قرعه کشی به شرکت کنندگان اهدا کرد.

از همان ابتدای انتشار تبلت سامسونگ اکثر تحلیل‌گران آن را رقیب آی‌پد می‌دانستند. اپل و سامسونگ حتی به خاطر شباهت‌های این دو دستگاه از یکدیگر شکایت نیز کردند.[اپل از سامسونگ شکایت کرد]

اکنون تبلت آی‌پد 2 یک ماه است که به بازار آمده و سامسونگ هم برای اینکه از قافله عقب نباشد تبلت جدید خود را معرفی کرده که با 589 گرم وزن کمی سبک تر از آی‌پد 2 است.

نمایشگر آن نیز بزرگتر و با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل با کیفیت تر از نمایشگر آی‌پد است. Galaxy‌ جدید می‌تواند تصاویر HD 1080p را با سرعت 30 فریم در ثانیه نمایش دهد.

البته تبلتی که امروز نمایش داده شد هنوز به طور کامل به آخرین نسخه اندروید مجهز نشده و دارای نسخه 3.0 است ولی به گفته گوگل تا یک هفته دیگر نسخه 3.1 برروی تمام این دستگاه‌ها نصب خواهد شد.

اما از همه جالب تر پرداشگر دو هسته‌ای Tegra2 یک گیگاهرتزی این دستگاه است. دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی، GPS‌، بلندگوهای ساراند، مودم وای‌فای و 3G و قابلیت اتصال به شبکه موبایل از دیگر امیدهای رقابت سامسونگ با اپل است.

این تبلت 8 ژوئن در آمریکا به بازار عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز