شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

محمد ملاحسینی: علیرضا منصوریان در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. وی از نوجوانی به فوتبال علاقه داشت و همین موضوع باعث شد در سال ۱۳۷۳ به شکل حرفه‌ای فوتبال خود را آغاز کند و برای تیم پارس‌خودرو به میدان برود.

علیرضا منصوریان

با درخشش در این تیم خیلی زود به یک پدیده بدل گشت و سال بعد سر از تیم مطرح استقلال تهران درآورد. منصوریان ۲ فصل برای این تیم بازی کرد و سال ۱۳۷۶ به ترکیه رفت و برای تیم بالیستر سنترال یک فصل به میدان رفت.

سال بعد مجددا به استقلال بازگشت اما این بار نیز دوام نیاورد و در فصل ۱۳۷۷ - ۷۸ برای تیم سکودا یونان بازی کرد.

علیرضا منصوریان همچنان به بازی در تیم‌های مختلف ادامه داد، به طوری که یک فصل در تیم آپولون اسمیرنیس یونان شرکت داشت و ۲ فصل نیز در آلمان برای تیم سن پائولی توپ زد.

وی سرانجام به تیم همیشگی خود؛ استقلال برگشت و ۵ فصل برای این تیم بازی کرد و در سال ۱۳۸۷ برای همیشه از بازی فوتبال خداحافظی کرد.

منصوریان در خلال دوران بازیگری به مدت ۲ سال (۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷) پیراهن تیم ملی را نیز به تن کرد.

وی نیز همچون بسیاری از فوتبالیست‌ها، پس از آویختن کفش‌ها، به مربیگری رو آورد و در ابتدا در سال ۱۳۸۷ توسط مدیرعامل اسقلال به عنوان رئیس آکادمی فوتبال باشگاه استقلال منصوب شد. چندی بعد وی به عنوان سرمربی تیم پاس همدان، هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

منصوریان در سال ۲۰۱۱ به همران تیم ملی و به عنوان دستیار افشین قطبی به جام ملت‌های آسیا رفت. همین سال پس از کناره‌گیری قطبی، وی در بازی دوستانه مقابل روسیه به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی حاضر شد.

اردیبهشت سال ۱۳۹۰ علیرضا منصوریان از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران انتخاب شد.

وی در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ به عنوان سرمربی باشگاه فوتبال نفت تهران و جانشین یحیی گل محمدی انتخاب شد و در خرداد سال ۹۵ سرمربی استقلال تهران شد

کد خبر 133785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز