چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

حسن بیادی* هنگامی که مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال گذشته و به بهانه روز منابع طبیعی در بوستان ولایت حضور یافتند، بی‌گمان همه مدیران شهری به‌خود بالیدند؛ چرا که برای نخستین بار بود که معظم له در احداث یک مجموعه فرهنگی اجتماعی در پایتخت حضور می‌یافتند.

bayadi

حضور ایشان 2پیام داشت؛ اول اینکه شهرداری تهران از مدیران شهری و نمایندگان شورای شهر تا نمایندگان مجلس همدلانه و هماهنگ به فعالیت‌های فرهنگی در تهران (با محوریت جنوب شهر) توجه کنند و دوم اینکه این بوستان تجلی تفکر جهادی و بسیجی که الحمدلله در مدیریت شهری تهران وجود دارد، باشد.حضور مقام معظم رهبری در احداث بوستان ولایت، توامان بیانگر ضرورت تفکر جهادی و گسترش فضاهای فرهنگی با توجه به الگوی معماری ایرانی - اسلامی است. اگر کمی با دقت و با مطالعه لازم و بدون فوت وقت در راستای این دو گام برداریم، می‌توانیم شاهد احداث بوستانی باشیم که علاوه بر بهره‌مندی از الگوی ایرانی- اسلامی، تفکر جهادی و بسیجی نیز در ساخت این بوستان به تصویر کشیده شود.

تردیدی نیست که اعضای شورای شهر و مدیران شهری این توانایی را دارند تا در کمترین زمان ممکن، بوستانی بسازند که در مقیاس کوچک نمونه‌ای کامل باشد از الگوی معماری ایرانی اسلامی. بوستان ولایت سرفصل جدیدی است برای همه شهرهای کشور در حوزه بوستان‌سازی‌. ما می‌توانیم نمونه‌ای کوچک از الگوی معماری ایرانی اسلامی را در بوستان ولایت پی ریزی کنیم؛ نمونه‌ای که تمامی امکانات زندگی شهری را به‌صورت نمونه‌ای در خود دارد. بوستان ولایت در 290 هکتار که قرار است 60 هکتار آن تا 3 خرداد ماه به بهره‌برداری برسد، فضایی مناسب برای شهروندان تهرانی است؛ فضایی که بسیاری از امکانات شهری و نیازهای فرهنگی شهروندان را در خود جای خواهد داد. به‌نظر می‌رسد که مدیریت شهری با تمام توان قصد پاسخگویی به لطف مقام معظم رهبری را دارد و در این راه الگوی فعالیت، الگویی جهادی و بسیجی است.

*نایب رئیس شورای شهر تهران

کد خبر 132979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز