گروه ادب و هنر - احمد افشار: جلسه شورای هماهنگی برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور مرتضی طلایی، احمد مسجدجامعی و معصومه‌آباد، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، حمید قبادی مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شبستان مصلای تهران برگزار شد.

شورای شهر

در این نشست مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده بر برپایی هرچه باشکوه‌تر بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 14تا 24 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، تاکید کرد. همچنین حمید قبادی، مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: تاکنون بالغ بر 3‌هزار فعالیت در راستای برگزاری بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فهرست‌برداری شده که یک سند 400 صفحه‌ای را شامل می‌شود و این جلسه هماهنگی اجرایی بین دستگاه‌های ذیربط است که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌شود.

در این نشست نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارشی از مجموعه فعالیت‌های خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه کردند. مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پایان این نشست و در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری درخصوص اقدامات و برنامه‌های صورت‌گرفته درخصوص برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: مدیریت شهری تمام توان و ظرفیت خودش را بسیج کرده تا این رویداد بزرگ فرهنگی که به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، زیبنده کشورمان باشد و تهران به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به دنیا معرفی شود؛ ما برای رسیدن به این هدف تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

جهاد اقتصادی در بستر فرهنگی، عملیاتی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره تمهیدات صورت‌گرفته برای تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری درخصوص جهاد اقتصادی نیز گفت: اصولا در بدو امر عنوان اقتصاد وقتی مطرح می‌شود، بیشتر مفهوم مادی آن جلوه می‌کند؛ درحالی‌که در منویات مقام معظم رهبری نیازمند این هستیم تا زیرساخت‌های فرهنگی این موضوع را روشن کنیم و به‌نظرم مسیر رسیدن به جهاد اقتصادی در بستر فرهنگی می‌تواند عملیاتی شود. وی افزود: خود برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا در بخش نظریه‌پردازی جهاد اقتصادی کار کنیم. به همین خاطر پیش‌بینی کرده‌ایم تا با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران، استادان، نویسندگان و پژوهشگران در طول برگزاری مراسم بستر‌سازی‌ لازم را برای رویکرد جهاد اقتصادی انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ما طبق آمار موجود، هر ساله بالغ بر 500 هزار نفر بازدید‌کننده از نمایشگاه داریم، اضافه کرد: برای ساماندهی هر چه بهتر حمل‌ونقل عمومی تاکید شد که باید علاوه بر فعالیت‌های جاری، برای این 500 هزار نفر بازدید‌کننده نیز سرویس‌دهی ویژه‌ای توسط اتوبوس، مترو و تاکسی ارائه شود که خوشبختانه در این زمینه هم برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است. مرتضی طلایی با اشاره به اینکه این نمایشگاه گامی در جهت توسعه فرهنگی و فرهنگ عمومی کشور است، افزود: ما در شورای شهر بر این باوریم که از این رویداد فرهنگی به‌عنوان یک فرصت مناسب فرهنگی باید به‌خوبی استفاده کنیم؛ چراکه کشور متعلق به همه ماست و سربلندی و سرافرازی این کشور آرزوی همه ایرانیان است و تلاش ما در مدیریت شهری، برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه کتاب است و امسال همه دستگاه‌های اجرایی تهران در کنار مدیریت شهری تمام توان خود را بسیج کرده‌اند تا با برگزاری کمی و کیفی نمایشگاه به‌گونه‌ای عمل کنند تا هر بازدیدکننده‌ای که از هر نقطه کشور به تهران می‌آید، برآیند و اثربخشی آن‌را احساس کند.

احمد مسجدجامعی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران آن‌را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی کشور برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب ظرفیت مغتنمی برای شهر تهران است و امسال با توجه به تحولات منطقه می‌توانیم، ظرفیت‌های جدیدی برای ناشران خارجی ایجاد کرده و از این فرصت برای مطرح شدن تهران به‌عنوان پایتخت فرهنگی منطقه استفاده کنیم.بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 14تا 24 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 131959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز