شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین آلبوم سید عبدالحسین مختاباد، آهنگساز و خواننده آواز به زودی از سوی موسسه عروج ، وابسته به بنیاد حفظ آثار امام خمینی‌(ره) روانه بازار موسیقی خواهد شد.

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل فارس  سید عبدالحسین مختاباد خواننده و آ هنگساز درباره تازه‌ترین کار خود  گفت: این نخستین کاری است که همه ابعاد کار از آهنگ‌سازی تا خوانندگی را خودم انجام داده‌ام که محتوای آن را اشعاری از امام و دیگر شعرای بزرگ کشورمان از جمله حافظ، هوشنگ ابتهاج، مهرداد اوستا و عبدالجبار کاکایی تشکیل می‌دهد.

وی درخصوص سبک این مجموعه نیز اظهار داشت: این مجموعه یک موسیقی کلاسیک ملی است و مجموعه‌ای است از سازهای ایرانی و غربی که در بخش‌هایی از آن در دستگاه نوا  و البته دستگاه‌های دیگر به صورت مرکب‌خوانی انجام شده است.

مختاباد درباره انتخاب ابیات این مجموعه اظهار داشت: تولید این مجموعه را اوایل سال خود من به موسسه عروج پیشنهاد دادم. با توجه به ویژگی های عرفانی و اجتماعی شعر امام، سعی شد با توجه به ترکیب مجموعه، قطعاتی از دیوان امام انتخاب شود.

وی با بیان اینکه وقت خوبی برای تولید این مجموعه صرف شده است، گفت: این کار مانند مجموعه شبانگاهان، فضای رمانتیک و عاشقانه دارد و علاوه بر آن دارای مضمون عرفانی و اجتماعی‌ست و برشی از فضای فعلی جامعه ما است.

مختاباد ضمن قدردانی از موسسه عروج برای امکاناتی که برای تولید کار صرف کرد و  با بیان این که تولید نهایی کار انجام شده و احتمالا تا شب عید، در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت، اظهار داشت:  تمام تلاش من و نوازندگان و حتی صدابرداری کار این بوده کار خوبی عرضه شود  و باید منتظر ماند و دید که واکنش جامعه به این کار چه خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین بخشی از آثار اجرا شده در این آلبوم در کنسرت تابستان مختاباد در تالار میلاد اجرا شده بود.

more  حاشیه‌ تا متن؛ نگاهی به کنسرت مختاباد، رودکی و چهل دف

کد خبر 128684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز