شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: برخلاف سال گذشته که هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا روز آخر برگزاری هویت شان فاش نشده بود، امسال پیش از آغاز این رویداد سینمایی نام 7داور جشنواره اعلام شد.

جشنواره فجر 29

ابوالقاسم طالبی (کارگردان سینما)، علی معلم (تهیه‌کننده سینما)، جهانگیر الماسی (بازیگر سینما)، جابر قاسمعلی (فیلمنامه‌‌نویس)، مجید انتظامی (آهنگساز)، حسن عباسی (منتقد و کارشناس استراتژیک رسانه) و اسدالله نیک‌نژاد (کارگردان سینما) کسانی هستند که قرار است بیش از 30 فیلم سینمایی را در روزهای 16 تا 26 بهمن برای اهدای سیمرغ‌های رنگارنگ جشنواره داوری کنند.

شاید برخی اینگونه قضاوت کنند که با این ترکیب سیمرغ‌ها از حالا خیال شان راحت است که بر دوش برخی از سینماگران نخواهند نشست اما به‌هرحال باید تا روز آخر حوصله کرد و فهرست نهایی برندگان را دید تا مشخص شود حدس و گمان‌های اولیه تا چه حد محقق خواهدشد. این درحالی است که هنوز رئیس هیات‌داوران مشخص نشده است. مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره فیلم فجر امسال در گفت‌وگو با همشهری که مشروح آن چند روز دیگر در ویژه نامه همشهری منتشر خواهدشد، وعده داد که در این دوره از جشنواره فیلم فجر به رسم فستیوال‌های کن و برلین رئیس هیات داوران معرفی می‌شود.

ازسوی دیگر نام اسدالله نیک‌نژاد در فهرست داوران جالب توجه است. او که 29 سال پیش فیلم سینمایی «برنج خونین» و پس از آن سریال «پاییز صحرا» را ساخته از سال 69 به‌عنوان عضو ثابت سندیکای هنرمندان هالیوود به فعالیت خود ادامه داده و پس از سال‌ها زندگی در آمریکا اکنون به گروه داوری جشنواره فیلم فجر پیوسته است.

همچنین محمدعلی نجفی، شهاب ملت‌خواه، طهماسب صلح‌جو، محمدرضا عباسیان (مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری و کارگردان سینما) و عباس رافعی به‌عنوان اعضای هیأت داوران بیست‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش «ویدئوسینما» معرفی شدند.

کد خبر 126940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز