مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری پکن برای کاستن از راه بندان های طولانی در این شهر که بیش از پنج میلیون خودرو در آن رفت و آمد می‌کنند تدابیر تازه‌ای اتخاذ کرده است.

beijing traffic

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، نخستین تدبیری که شورای شهر پکن برای کاستن از ترافیک سنگین این شهر اتخاذ کرده است؛ محدود ساختن خودروهای شماره گذاری شده در این شهر به دویست و پنجاه هزار دستگاه در سال است.

این تعداد خودرو تنها به کسانی واگذار خواهد شد که شهروند پکن باشند و دست کم پنج سال حق بیمه اجتماعی پرداخت کرده باشند.

خرید خودرو از سوی شهروندان پکن تنها به این شرایط محدود نبوده بلکه باید در قرعه کشی واگذاری خودرو شرکت کنند و چنانچه بخت و اقبال یار انها بود از نعمت مالکیت خودرو برخوردار شوند.

از دیگر تدابیر شورای شهر پکن برای کاستن از راه بندان‌های طولانی در این شهر که زندگی مردم را با مشکل روبرو ساخته است احداث جاده کمربندی در اطراف پکن به طول چهار صد کیلومتر و راه اندازی دو خط جدید مترو  پکن در سال 2011 است.

طرح زوج و فرد در ساعات پر رفت و امد روز در بخش مرکزی پکن نیز که از قبل برقرار شده است همچنان ادامه دارد.

خودروهائی که در شهرستان‌ها شماری گذاری شده‌اند در ساعات پر رفت و امد روز اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را نخواهند داشت.

برای تشویق مردم به استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی و خودداری از استفاده از خودرو شخصی کرایه پارکینک‌ها نیز در پایتخت چین افزایش می‌یابد.

بسیاری از شهروندان پکن با انتشار خبر مربوط به مقرارت جدید خرید خودرو در این شهر به خرید خودرو روی اورده و بازار خودرو در پکن رونق خاصی پیدا کرده است.

در ماه نوامبر تعداد خودروهای به فروش رفته در پکن تنها هیجده هزار دستگاه بود اما در ماه دسامبر این رقم به بیش از سی هزار دستگاه افزایش یافت.

در بسیاری از نمایشگاه‌های عرضه خودرو هیچ خودروئی برای فروش باقی نمانده است و خریداران ناگزیرند برای خرید خودرو با یکدیگر رقابت کنند.

گفته می‌شود شهرداری پکن قصد دارد تنها به ان تعداد از شهروندانی که داری پارکینگ هستند خودرو واگذار کند و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از شهروندان برای خرید پارکینگ ساعت‌ها درصف‌های طولانی انتظار بکشند.

کد خبر 123896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز