چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: عرضه نان با قیمت‌های جدید در سراسر کشور از دیروز (اول دی‌ماه) آغاز شد.

به گزارش همشهری، قیمت انواع نان در تمامی استان‌ها تعیین و به نانوایی‌ها برای اجرا ابلاغ شد. قیمت نان در استان‌ها براساس وزن چانه و بهای سایر عوامل تاثیرگذار تعیین شد که براساس قیمت‌های اعلام‌شده مردم استان اردبیل با 200 تومان ارزان‌ترین و مردم استان‌های تهران و البرز با 400 تومان گران‌ترین نان سنگک در کشور را خریداری خواهند کرد.

بر همین اساس ارزان‌ترین نان بربری با 150 تومان در استان‌های هرمزگان و خراسان جنوبی و گران‌ترین آن با قیمت 300‌تومان در استان‌های تهران، البرز و قم عرضه خواهد شد. ارزان‌ترین نان تافتون نیز در استان هرمزگان با نرخ 70‌تومان و گران‌ترین آن در استان سیستان و بلوچستان با نرخ 350 تومان عرضه خواهد شد. گفتنی است ارزان‌ترین نان لواش با قیمت 50 تومان در استان کرمان و گران‌ترین آن با 120 تومان در استان خراسان جنوبی عرضه خواهد شد.

قیمت آرد صنفی و صنعتی از هفته آینده 22درصد کاهش می‌یابد

با هدفمند‌سازی‌ یارانه آرد و نان، قیمت آرد واحدهای صنفی و صنعتی از هفته آینده 22درصد کاهش می‌یابد.دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های آردسازی ایران، با بیان این مطلب به ایسنا گفت: درصورتی‌که دولت به قول خود در تامین گندم 250 تومانی عمل کند، قیمت آرد صنفی و صنعتی از هفته آینده حدود 22 درصد کاهش می‌یابد.

محمدرضا مرتضوی، ادامه داد: در گذشته به ازای هر نفر سهمیه‌ای معادل 12 کیلوگرم و با قیمت هر کیلو 300تومان به نانوایی‌ها یارانه پرداخت می‌شد که اگر این دو رقم را در هم ضرب کنیم، همان حدود 4 هزار تومان می‌شود که هم‌اکنون به‌صورت مستقیم به مردم پرداخت می‌شود. از سوی دیگر رئیس هیأت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران تاکید کرد: تاکنون خبری مبنی بر افزایش قیمت مواد‌غذایی در بازار به ما گزارش نشده است.

جدول قیمت نان

کد خبر 123869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز