سرانجام پس از گذشت یک ماه از چاپ گزارش‌های همشهری از وضعیت نیروهای شرکتی و عدم‌اجرای مصوبه دولت از سوی دستگاه‌های دولتی و اظهارات کلی مقامات وزارت کار مبنی بر حل مشکل نیروهای شرکتی،یک مقام وزارت کار از تخلف برخی سازمان‌های دولتی در این زمینه خبر داد.

به گفته رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران، وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه‌ها این مصوبه را تاکنون اجرا نکرده‌اند.علیرضا مظهری در گفت‌وگو با فارس درخصوص نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی استان تهران، اظهار داشت: پس از ابلاغ مصوبه ریاست‌جمهوری مبنی بر عقد قرارداد مستقیم ارگان‌های دولتی با کارگران شرکتی طی ماه‌های اخیر، 63 دستگاه اجرایی در استان بازرسی و نظارت شده‌اند و فرم اطلاعات پرسنل برای آنها ارائه شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد،‌50 دستگاه اجرایی همکاری لازم را داشتند و 13 دستگاه اجرایی در استان تهران در این زمینه همکاری نکردند.رئیس سازمان کار استان تهران با بیان اینکه 50‌درصد دستگاه‌های مستقر در تهران که همکاری داشتند به‌صورت کامل مصوبه دولت درخصوص عقد قرارداد مستقیم با نیروها را اجرایی کردند، گفت: در میان این دستگاه‌ها اداره کل راه و ترابری و سازمان کار و امور اجتماعی، مرکز آمار ایران، گمرک ایران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اداره تامین اجتماعی شرق تهران، جمعیت هلال احمر، محیط‌زیست تهران، سازمان حفاظت محیط‌زیست و استانداری تهران مصوبه دولت را اجرا کردند.
مظهری ادامه داد: در برخی دستگاه‌های اجرایی نیز بخشی از مفاد این مصوبه به‌طور کامل اجرایی نشده است که شامل مؤسسه استاندارد ایران و تحقیقات صنعتی، مرکز پزشکی امام حسین و دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌شود. رئیس سازمان کار و امور اجتماعی تهران تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها مانند بانک‌ها اظهار می‌کنند که شامل این مصوبه نمی‌شوند.

به گفته مظهری، طبق مصوبه دولت و بخشنامه وزارت کار و امور اجتماعی سازمان کار نیز موظف است این موضوع را در ادارات اجرایی تهران پیگیری کند و دستگاه‌هایی که این قانون را اجرا نکنند، تخلف کرده‌اند. وی ادامه داد: درصورتی‌که دستگاه‌های اجرایی استان تهران از اجرای این مصوبه خودداری کنند، اطلاع‌رسانی شفاف‌تر برای مردم انجام خواهد شد.

به گزارش همشهری، بخش‌ اعظم نیروهای شرکتی در استان تهران و سایر استان‌ها در وزارتخانه‌های نفت و نیرو مستقر هستند که این وزارتخانه‌ها از اجرای مصوبه دولت خودداری می‌کنند.

کد خبر 121738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز