همشهری آنلاین: وزیر نیرو گفت: سناریوهای برق بسته شده است و مردم اثر هدفمندی یارانه‌ها را در قبض‌های برق از نیمه اسفند ‌ماه خواهند دید

برق

مجید نامجو در گفت و گو با فارس افزود: سناریوهای برق بسته شده است اما اینکه چه زمانی سناریوی برق، گاز و حامل‌های انرژی با هم اعلام شود این را هیچ کس نمی‌داند.

وی در پاسخ به این سؤال که قرار بود دو هفته پیش متوسط قیمت برق توسط معاون اول رئیس جمهوری به وزارتخانه‌ها ابلاغ شود گفت: به آن شکل ابلاغی نشده است اما تصمیمات اخذ شده است و اینکه مکتوب کرده باشند و برای ما جهت اجرا فرستاده باشند هنوز این کار را انجام نداده اند.

نامجو در پاسخ به این سؤال که مردم نگران هستند که از چه زمان باید صرفه‌جویی را آغاز کنند اظهار داشت: مردم صرفه‌جویی را از هر لحظه‌ای که آغاز کنند به نفعشان است.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی یک فرهنگ است و شما وقتی این را در خود نهادینه کنید هم به خود و هم به فرزندان و نسلهای آینده منتقل می‌شود و هر لحظه که ما شروع کنیم این هیچ ربطی به طرح هدفمندی یارانه‌ها ندارد و این صرفه‌جویی یک کار فرهنگی است.

به گفته وی، مردم باید هر کاری که می‌توانند برای صرفه‌جویی خود انجام دهند.

ما هم فکر می کردیم از آذرماه اعمال شود

 وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شد قیمت جدید برق از آذرماه اعمال می‌شود گفت: ما هم فکر می‌کردیم که در آذرماه این اتفاق رخ دهد اما در حال حاضر خبری از این که این اتفاق در چه ماهی رقم خواهد خورد نداریم و هنوز هم که آذرماه تمام نشده است.

نامجو گفت: مردم اثر هدفمندی یارانه‌ها را در قبض‌های برق از نیمه اسفند‌ماه خواهند دید، چون ما قبوض برق را دو ماهه صادر می‌کنیم و در برنامه داریم که یک ماهه قبوض را صادر کنیم.

صدور قبوض یک ماهه برق برای 74 درصد مشترکان

 وی تأکید کرد: وزارت نیرو محاسبه کرده است که 74 درصد مصرف مشترکان برق به گونه‌ای است که می‌توان قبض یک ماهه برای آنها صادر کرد.

وی ادامه داد: این درخواست رئیس جمهور بوده است و وزارت نیرو بر روی آن کار کرده است.

نامجو در پاسخ به این سؤال که 74 درصد شامل چه کسانی است خاطر نشان کرد: این 74 درصد مثلاً دهک نهم و دهم مصرف کنندگان خانگی و مصرف کنندگان بزرگ تجاری و صنعتی هستند که مجموع اینها 74 درصد مصرف را انجام می‌دهند.

به گفته وی، البته برای قسمت عمده این‌ها قبوض یک ماهه برق صادر می‌شد اما در حال حاضر هم می‌توان دهک دهم و نهم خانگی و تجاری پرمصرف را هم به آن اضافه کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که منظورتان از اینکه می‌گوئید از اسفند ماه بر روی قبوض قیمت‌های جدید نشان داده می‌شود چیست گفت: فرض کنید اگر از اول آذر ماه طرح هدفمندی محاسبه شود این قبوض که در آذرماه ارائه می‌شد مربوط به مصرف دوره قبل آنان است، بنابراین هر قبضی که صادر شود مربوط به دوره‌ها و ماه‌های قبل مشترکان است.

کد خبر 121261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز