پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به افزایش ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی هم اکنون 200 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد.

classroom

حسنی در حاشیه گردهمایی بازنگری در برنامه درسی زبان و ادبیات فارسی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : در برنامه چهارم پیش بینی شده بود وزارت علوم در خصوص ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی برنامه ریزی داشته باشد و براین اساس هم اکنون با توجه به تعداد ظرفیتی که برای سال 88 داشتیم حدود 200 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها داریم و به همین تعداد می توانیم متقاضی جذب کنیم.

وی گفت: با توجه به تحقق این مهم باید در مبحث کیفی سازی دانشگاه‌ها فعال شویم و برنامه اسناد راهبردی ما به این مهم توجه دارد.

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی در ادامه با اشاره به طرح تحول اموزش براساس امایش سرزمین گفت: به منظور پیروی از فرمایش های مقام معظم رهبری در خصوص گسترش اموزش عالی، کار کارشناسی گسترده‌ای با بیش از هزار ساعت کارگروهی با حضور مدیران بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

حسنی افزود: برای گسترش هدفمند نظام آموزش عالی بایدتوان و ظرفیت خود را به طور دقیق شناسایی و نیاز جامعه را براساس اهداف بررسی کنیم، که این اقدام هم صورت گرفته است و آمار آن با عنوان اطلس آموزشی در همایشی که 9و 10 آذر با حضور معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در زاهدان برگزار می‌شود، منتشر می‌شود و در اختیار معاونان آموزشی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با تهیه این اطلس، دانشگاه‌ها، رشته‌ها و واحدهای آموزشی متناسب با نیاز جامعه و براساس ظرفیت‌های موجود ایجاد می‌شود.

کد خبر 120461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز