همشهری‌آنلاین: مدیرکل سازمان مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت مسکن و شهرسازی گفت‌: سامانه مدیریت اطلاعات مهندسی و ساختمان به منظور ارتقای ساخت و سازها در کشور راه اندازی می‌شود.

کامپیوترـنقشه

به گزارش ایرنا، سیدقوام‌الدین شاهرخی در حاشیه همایش روسای گروه‌های تخصصی مکانیک گاز نظام مهندسی ساختمان کشور در رشت افزود: در حال تدوین برنامه‌ای جامع هستیم که نظام مهندسی ساختمان کشور در چارچوب آن حرکت کند تا از این رهگذر، ساخت و سازها در کشور از نظر کیفی ارتقا یابد.

وی در توضیح سامانه مدیریت اطلاعات مهندسی و ساختمان اظهار داشت: این طرح مبتنی بر شناسنامه فنی و ملکی ساختمان است که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و ۱۲ کمیته در این زمینه فعال شده که یک کمیته مربوط به صدور پروانه است.

مدیرکل سازمان مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت مسکن و شهرسازی ادامه داد: تاکنون براساس این سامانه، اسامی یکصد و ۶۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشور به تفکیک مشخص شده اند.

وی بیان داشت: در این نرم افزار، بانک اطلاعاتی برای اعضای سامانه نظام مهندسی ساختمان و ساختمان‌های کشور ایجاد می‌شود تا کیفیت ساخت و ساز با طی این مراحل ارتقا یابد.

شاهرخی راه اندازی کامل این سامانه را نیازمند همکاری نهادهایی چون وزارت کشور، سازمان ثبت و اسناد کشور و وزارت نیرو دانست و اضافه کرد: با ایجاد این نرم افزار طراحی ها، نظارت‌ها و اجرا در کشور ساماندهی شده و در حوزه ساختمان نیز یکسان‌سازی صورت می‌گیرد.

کد خبر 118601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز