همشهری آنلاین: قفسی که برای نجات جان 33 کارگر گرفتار در اعماق معدنی در شیلی در دست ساخت بود، آماده بهره برداری و به منطقه فرستاده شد.

کپسول نجات معدنچیان شیلی

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، بی.بی.سی افزود: این کپسول فولادی، معدنچیان را یک به یک بیرون خواهد آورد اما نخست باید حفره نجات دارای عرض کافی برای عبور این کپسول باشد.

بر پایه این گزارش، بستگان این معدنچیان از دیدن کپسول نجات که عرض آن 50 سانتی متر است بسیار خوشحال شدند. بستگان معدنچیان گرفتار از هفت هفته پیش که حادثه ریزش این معدن رخ داد، در بیرون چادر زده و در انتظار نجات عزیزانشان هستند.

بی.بی.سی می افزاید: نام این کپسول ققنوس گذاشته شده که یادآور پرنده افسانه ای است که از خاکستر خود بر می خیزد و حیات دوباره می یابد.انتظار می رود بیرون کشیدن هر یک از کارگران از عمق 700 متری معدن 20 تا 30 دقیقه بطول بیانجامد.

به نوشته پایگاه خبری بی.بی.سی، 'کارولینا لوبوس' که پدرش فرانکلین در این معدن حبس شده است به داخل کپسول نجات رفت تا آن را آزمایش کند. او به بی.بی.سی گفت با وجود این که از بیرون کوچک بنظر می رسد در داخل بسیار راحت است و فضایی کافی برای تکان خوردن و جابه جایی بدن دارد اما وی تصدیق کرد که تنها چند دقیقه بیشتر در آن نبوده و نگران 30 دقیقه ای است که پدرش باید برای بیرون آمدن از عمق معدن در آن محبوس باشد.

این کپسول دارای وسایل ارتباطی و اکسیژن کافی برای 90 دقیقه است.

 

کد خبر 116955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز