گروه بورس: مدیرعامل بورس اوراق بهادار از عرضه 5درصد از سهام بیمه دانا در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: مراحل آماده‌سازی‌ سهام پالایشگاه‌های تبریز و بندرعباس به پایان رسیده ضمن اینکه امیدواریم سهام بیمه‌های پارسیان، معلم و همچنین بانک سرمایه تا پایان سال در بورس تهران عرضه شود.

بورس تهران

به گزارش همشهری، نام شرکت بیمه دانا روز گذشته برای نخستین بار در بورس تهران به ثبت رسید تا این شرکت آماده عرضه در بورس شود.بر همین اساس حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه نشست معارفه بیمه دانا روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، به «همشهری» گفت: 5درصد از سهام شرکت بیمه دانا در روز دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده برای نخستین بار در بورس تهران عرضه خواهد شد.

وی افزود:کار آماده‌سازی‌ سهام پالایشگاه‌های تبریز و بندرعباس هم به پایان رسیده و فقط مرحله سپرده‌گذاری سهام این د وشرکت باقی‌مانده و احتمالا سهام این شرکت‌ها نیز تا چند ماه دیگر در بورس عرضه می‌شود.وی در پاسخ به این پرسش که به‌غیر از این شرکت‌ها سهام چه شرکت‌های دیگری در آستانه عرضه در بورس است، گفت: شرکت‌هایی مانند بیمه پارسیان، بیمه معلم و بانک سرمایه نیز مراحل نهایی پذیرش خود را طی می‌کنند و ما امیدواریم سهام این شرکت‌ها تا پایان سال در بورس تهران عرضه شود.

آخرین پیش‌بینی سود

در همین حال حیدر سلیتی، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن که عهده‌دار پذیرش و عرضه سهام بیمه داناست نیز اعلام کرد: با توجه به سرمایه اسمی 10.5 میلیارد تومانی بیمه دانا، این شرکت دارای 105میلیون و 475‌هزار سهم به قیمت اسمی هر سهم100‌تومان است.

از این تعداد 61درصد در اختیار دولت است و 39 درصد سهام بابت رد دیون واگذار شده که شامل سازمان تامین اجتماعی با 13.23 درصد سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با 7درصد و 2صندوق بازنشستگی کشوری و ذخیره فرهنگیان با 6.87 درصد و یک درصد است. سلیتی پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 88 بیمه دانا را 383 ریال اعلام کرد که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 147‌ریال محقق شده است.

عرضه10 درصدی در روز اول

محمد رضا رستمی، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اوراق بهادار هم در مورد میزان عرضه سهام این شرکت به همشهری گفت: طبق قانون باید در روز اول 5 درصد از سهام شرکت کشف قیمت شود ولی شرکت بورس در تلاش است که 10‌درصد از سهام این شرکت را در روز اول در بازار عرضه کند.

عرضه پالایشگاه های تبریز و بندرعباس

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: بعد از برگزاری جلسه معارفه بیمه دانا در چهارشنبه، 5درصد از سهام این شرکت هفته آینده در بازار سهام عرضه می‌شود که با این اتفاق، واگذاری بانک‌ها و بیمه‌های مشمول اصل44 به پایان می‌رسد. غلامی در پاسخ به این پرسش که در پی اعلام نظر رئیس سازمان بورس مبنی بر لزوم تغییر هیأت‌مدیره 2 پالایشگاه تبریز و بندرعباس برای عرضه سهام آنها در بورس، تکلیف این 2شرکت چه می‌شود؟

پاسخ داد: طبق قوانین موجود اوراق سهام این دو شرکت آماده شده که به امضای وزیر اقتصاد نیاز دارد. وی ادامه داد: به این ترتیب با توجه به ارائه همه مدارک لازم برای پذیرش و درج در بورس، سهام 2پالایشگاه یاد شده بعد از بیمه دانا در بازار سهام عرضه می‌شود.

کد خبر 113523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز