همشهری‌آنلاین: کمیسیون اتحادیه اروپا برای مسافران خطوط هوایی حقوقی قائل است

Eu Passengers Rights

مواردی مانند امتناع از مسافرگیری در وقت مقرر، کنسل شدن پرواز و تاخیر در پرواز باید قانونا از سوی شرکت هوایی مربوطه به اطلاع مسافران برسد و شرکت‌ها همکاری و مساعدت لازم را با مسافران مخصوصا افراد آسیب پذیرتر مبذول دارند.

در صورت رزرو بیش از ظرفیت، شرکت‌های هوایی باید ابتدا افراد داوطلب را از فهرست پرواز خارج کنند و در صورت کافی نبودن این کار، فرد رزرو کننده می‌تواند یا با پرواز بعدی همراه شود یا اینکه با لغو پرواز خود، پول بلیط را به طور کامل دریافت کند.

افراد با توجه به مسافت پرواز و میزان تاخیر، حق دارند از غرامتی بین صد و بیست و پنج تا ششصد یورو بهره‌مند شوند

more  آشنایی با سازمان جهانی گردشگری

همین میزان غرامت در صورت لغو پرواز باید به مسافر پرداخت شود، مگر اینکه شرکت هواپیمایی دو هفته قبل از پرواز آنرا اعلام کرده باشد یا اینکه به جای پرواز لغو شده، پروازی رضایت بخش برای مشتری تدارک ببیند.

در صورتی که شرکت هوایی بتواند ثابت کند لغو پرواز به دلیل شرایط فوق العاده صورت پذیرفته است، غرامتی پرداخت نمی‌شود.

sightseeings profile

در صورتی که تاخیر در پرواز دست کم دو ساعت به طول انجامد، شرکت هوایی باید امکاناتی مانند تماس تلفنی رایگان، نوشیدنی و غذا و اسکان را در اختیار قرار دهد.

مسافران بعد از پنج ساعت تاخیر حق دارند که پروازشان را لغو کنند و پول بلیط شان را به طور کامل دریافت نمایند. در این حالت شرکت هوایی موظف است پروازی را برای بازگشت مسافر به مبداء اولیه پرواز تدارک ببیند.

در صورتی که پروازی با بیش از سه ساعت تاخیر به مقصد برسد و شرکت هواپیمایی مسئول تاخیر باشد، غرامتی مشابه حالت لغو پرواز به مسافر پرداخت می‌شود.

یورونیوز

کد خبر 111243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز