پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دور نهم و پایانی رقابت‌های شطرنج انفرادی قهرمانی آسیا در شهر سوبیک فیلیپین برگزار شد

و آتوسا پورکاشیان با شایستگی بر سکوی نخست قاره قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دور از رقابت‌ها و در بخش بانوان آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران مقابل تان ژونگ یی، استاد بزرگ بانوان از چین به تساوی دست یافت و غزل حکیمی فرد مقابل جوی وناگ چینی مغلوب شد.

در رده بندی کلی پایانی مسابقات پورکاشیان با 7 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و یی زین دینگ استادبرزگ بانوان از چین و یو آ وانگ استاد بین‌المللی چینی با 5/6 امتیاز دوم و سوم شدند.حکیمی فرد هم با 5/3 امتیاز در بین 24 شطرنجباز، بیست و یکم شد.


 در بخش مردان احسان قائم مقامی در مصاف با هاریکا دروناوالی از هند تن به تساوی داد، اصغر گلی زاده حریف چینی خود لو شانگلی را مغلوب کرد، پوریا درینی مقابل رونالد دابلو از فیلیپین با تساوی متوقف شد و همایون توفیقی در مصاف با لی هانبین از چین به برتری رسید.

در رده بندی کلی این بخش نی هوآ استاد بزرگ چین با 7 امتیاز قهرمان مردان آسیا شد. سو وسلی استاد بزرگ فیلیپین و گوپتا آبهیجیت استاد بزرگ هندی با 5/6 و بدلیل پوئن شکنی دوم و سوم شدند. گلی زده با 5/5 امتیاز چهاردهم شد و قائم مقامی با پوئن شکنی کمتر عنوانی بهتر از نوزدهمی کسب نکرد. درینی با 5/4 امتیاز چهل و هفتم و توفیقی با پوئن شکنی کمتر در بین نود شطرنجباز پنجاه و دوم شد.

کد خبر 106240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز