پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: رئیس موزه بریتانیا در ملاقاتی که با سفیر کشورمان در لندن داشته است آمادگی آن موزه را برای انتقال موقت این منشور به ایران اعلام کرده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، بقائی امروز در کیش با اشاره به دیدار خود با سفیر انگلیس درتهران خاطر نشان کرد: در این ملاقات نقطه نظرات و شروط کشورمان، برای برقراری ارتباط با موزه لندن اعلام شد.

وی افزود : اگر قرارداد بین المللی تدوین شود که طرف انگلیسی به تعهدات خود پایبند باشد، تهران آماده پذیرش هیئت انگلیسی خواهد بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به مفاد نامه رئیس موزه بریتانیا گفت: در این نامه آمده است که هیئتی با مسئولیت اینجانب به لندن سفر کرده و کارگاه آموزشی در خصوص منشور حقوق بشر کورش برگزار شود. اما ما با رد این درخواست،به طرف انگلیسی اعلام کردیم که در صورت عقد قرار داد فی مابین در خصوص انتقال این منشور به تهران،این کارگاه در کشورمان برپا شود.

بقائی افزود: سفیر انگلیس بزودی پاسخ این درخواست را پس از رایزنی با مقامات کشور مطبوع به اطلاع سازمان گردشگری ،میراث فرهنگی و صنایع دستی خواهد رساند

کد خبر 105174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز