همشهری آنلاین: کتاب "اسناد نام خلیج فارس؛ میراثی کهن و جاودان" منتشر شد.

چاپ اول کتاب "اسناد نام خلیج فارس؛ میراثی کهن و جاودان" که توسط محمد عجم تالیف شده از سوی انتشارات اوین با شمارگان 3 هزار نسخه با قیمت هر نسخه 6000 تومان در 257 صفحه روانه بازار شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است "اصالت نام خلیج فارس و حقانیت طرفدارن این میراث گرانبها همانند روز روشن است و ارائه اسناد در این کتاب فقط برای یادآوری و ثبت در تاریخ است".

more  نام خلیج فارس در منابع و نقشه‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی

مقدمه این کتاب نیز توسط  دکتر پیروز مجتهد زاده به رشته تحریر در آمده است. او در  بخشی از این مقدمه تصریح کرده:" فرصت شد متن ارسالی کتاب خلیج فارس پژوهشگر ارجمند استاد عجم را مطالعه کنم....آقای محمد عجم از کسانی است که در این زمینه دقت فراوانی دارد. او سال های زیادی که من از نزدیک شاهد علاقه و تلاش فراوانش در این گونه مطالعات بوده ام، توانائیهای علمی خود در هر دو فرهنگ فارسی و عربی را به کار گرفته و با دقت از کنار این گونه موسسات عبور کرده و گسترش مطالعه در باره نام خلیج فارس را در فضائی آزاد از تحمیل ها زیر نظر گرفته و نتایج خوب کار را در این کتاب منتشر کرده است که امیدوارم مورد توجه محافل علمی واقعی در مطالعات خلیج فارس قرار گیرد."

کتاب اسناد نام خلیج فارس؛ میراثی کهن و جاودان علاوه بر پیشگفتار و مقدمه دارای 6 فصل به شرح زیر است:

فصل اول: کلیات
فصل دوم: خلیج فارس در گذر زمان
فصل سوم: تحریف اسناد تاریخى
فصل چهارم: گزافه‏نویسى دیگران و مسئولیت ما

در پایان کتاب همچنین تعدادی تصویر از نقشه های قدیمی خلیج فارس نیز به چاپ رسیده است.

اسناد نام خلیج فارس؛ میراثی کهن و جاودان / نویسنده: محمد عجم/ ناشر: انتشارات اوین؛ چاپ اول، زمستان 1388، قیمت:5250 تومان، 257صفحه.

کد خبر 101174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز