یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: برای بازیکنان جوان آرسنال بازی امروز در استمفوردبریج سخت‌ترین مرحله از تلاش آنها برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر است.

 شکست 3 بر یک خانگی هفته گذشته مقابل منچستریونایتد، آب سردی بر سر هواداران آرسنال بود که بار دیگر تیم‌شان را در نزدیکی صدر جدول می‌دیدند و شکست در بازی امشب می‌تواند این تیم را کاملا از نبرد قهرمانی خارج کند. چلسی میزبان در حال حاضر با 55 امتیاز صدرنشین است و آرسنال که با 49 امتیاز در رده سوم است در صورت شکست در فاصله 9 امتیازی این تیم قرار می‌گیرد.

هرچند آرسنال فصل گذشته توانست چلسی را در این ورزشگاه شکست دهد ولی چلسی از آن به بعد در خانه شکست‌ناپذیر بوده و در فصل جاری لیگ برتر هم با یازده پیروزی و تنها یک تساوی کارنامه‌ای عالی دارد. ونگر که شکست هفته قبل مقابل منچستریونایتد را ضربه بزرگی در راه قهرمانی تیمش می‌دانست در آستانه این بازی سعی می‌کند فشار را از دوش بازیکنانش بردارد.

سرمربی آرسنال معتقد است که فشار در این بازی بیشتر روی چلسی صدرنشین خواهد بود و رسیدن به عنوان سومی در پایان فصل نمی‌تواند یک فاجعه باشد: «نتیجه بازی مقابل چلسی مهم است ولی هر اتفاقی که بیفتد ما تا پایان فصل مبارزه می‌کنیم چون می‌بینید که همه تیم‌ها امتیاز از دست می‌دهند و قهرمانی می‌تواند به تیمی برسد که آن را بیش از دیگران بخواهد.

این همچنین می‌تواند به میزان پیشروی تیم‌ها در لیگ قهرمانان و وضعیت و مصدومیت بازیکنان هم بستگی داشته باشد. مثلا رونی این روزها خیلی آماده است ولی آیا تا پایان فصل در این وضعیت باقی می‌ماند؟ از سوی دیگر اگر ما توانستیم اختلاف 11 امتیاز را کمتر کنیم، چرا باید در صورت اختلاف 9 امتیاز ناامید بشویم؟»آنچه می‌تواند به آرسنال برای موفقیت در این بازی کمک کند، ضعف چلسی روی ضربات ایستگاهی است و ونگر به همین دلیل روی بنتنر، مهاجم بلندقامتش حساب ویژه‌ای باز کرده. او در این بازی جانشین ادواردو می‌شود که مصدوم شده.

ونگر می‌گوید: «نیکلاس به ما کمک می‌کند که در خط حمله حضور فیزیکی خوبی داشته باشیم. او هنوز کاملا آماده نشده ولی در آن بخش کمبود بازیکن داریم بنابراین از بازگشت او خوشحالیم.» بدین‌ترتیب آرشاوین که از بازی در نوک حمله ابراز نارضایتی کرده بود‌ بار دیگر به گوش چپ منتقل می‌شود. ابودیابی دیگر بازیکن بلندقد آرسنال هم آماده بازی است که ونگر ممکن است در جریان بازی و برای مقابله با خط میانی تنومند چلسی او را به زمین بفرستد.

چلسی که سه‌شنبه با تساوی یک ‌بر یک در زمین تیم پایین‌جدولی هال‌سیتی 2 امتیاز حساس از دست داد، این روزها بیش از همه درگیر ماجرای اخلاقی جان‌تری است. با این وجود کارلو آنچلوتی می‌گوید که به هیچ وجه به بیرون گذاشتن تری از ترکیب اصلی فکر نمی‌کند: «جان باید مقابل آرسنال بازی کند، چون او یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم است و او را لازم داریم تا قدرت و کیفیت تیم‌مان حفظ شود.

هیچ چیز نسبت به هفته قبل تغییر نکرده. مشکل جان‌ تری مربوط به بیرون زمین تمرین است. او روی کارش تمرکز دارد و وظیفه‌اش را خیلی خوب انجام می‌دهد.» ونگر هم معتقد است که بازیکنانش نباید تصور کنند که چلسی به خاطر این ماجرا تضعیف خواهد شد و برای موفقیت باید بهترین بازی‌شان را انجام دهند.

چلسی در بازی رفت در حالی در ورزشگاه امارات به پیروزی 3 بر صفر رسید که برتری نسبی، از آن تیم میزبان بود. آنچه تفاوت بازی رفت را رقم زد درخشش دروگبا بود که مقابل آرسنال همیشه ستاره بوده و در 11 بازی اخیر توانسته، 10 بار دروازه حریف لندنی را باز کند. مهاجم ساحل عاجی که در بازگشت از جام ملت‌های آفریقا مقابل هال‌سیتی گلزنی کرد امروز هم در کنار آنلکا زوج خط حمله چلسی خواهد بود.

آنلکا که مقابل تیم سابقش بازی می‌کند، معتقد است که نباید آرسنال را از میان مدعیان قهرمانی کنار گذاشت: «در فوتبال هر اتفاقی ممکن است و شرایط به سرعت تغییر می‌کند. ما تنها باید روحیه مثبت‌مان را حفظ کنیم و تلاش کنیم همه بازی‌هایمان را ببریم.»

کد خبر 101124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز