یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک کودک هشت ساله در شب موسیقی بختیاری که 20 آذر در تالار وحدت اجرا می‌شود، به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

 به گزارش همشهری آنلاین این کودک که  مهرناز بزرگ نیا نام دارد، ساکن روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان واقع در استان چهارمحال و بختیاری است.
بختیاری‌های که به تازگی مسعود بختیاری،  یکی از نام آورترین خوانندگان خود را از کف داده‌اند، قرار است از غلامشاه قنبری  نوازنده 69 ساله و  راوی برخی از حماسی ترین نغمات خنیاگران این منطقه استفاده کنند.

وی تنها راوی بخش اعظمی از آوازهای حماسی بختیاری است وعلی رغم کهولت سن، همچنان قادر است با صدای چپ کوک خود نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند.

در شب موسیقی بختیاری همچنین قرار است علاوه بر اجرای موسیقی ها و آیین های متنوع این قوم، از چند هنرمند پیشکسوت بختیاری، تجلیل به عمل آید. نظر به همزمانی چهلمین روز درگذشت بهمن علاءالدین (مسعود بختیاری) محبوب و معروف، ویژه برنامه کوتاهی نیز به یاد آن زنده یاد اجرا خواهد شد.

 برنامه شب موسیقی بختیاری به کوشش مرکز فرهنگی هنری پارپیرار و همراهی بنیاد رودکی برگزار می شود. گفتنی است نخستین تجربه این مرکز در برگزاری شب موسیقی اقوام ایرانی، اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت که با استقبال مازندرانی های مقیم تهران مواجه شد.

از این مجموعه برنامه ها پیش از این شب موسیقی مازندران برگزار شده بود و قرار است شب موسیقی گیلان هم با حضور فریدون پوررضا خواننده نامی گیلان برگزار شود.

علاقه مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به گیشه تالار وحدت مراجعع کرده و  با برای کسب اطلاعات افزونتر با شماره های 88020484 و 88333801 تماس بگیرند.

کد خبر 10017

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز