همشهری‌آنلاین: بورس یونسکو - دیوار بزرگ چین در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ مانند سال‌های گذشته از طرف کمیسیون ملی یونسکو اطلاع‌رسانی شد و ۲ داوطلب واجد شرایط از طریق این کمیسیون به یونسکو - پاریس معرفی و خوشبختانه هر دو نفر از میان ۲۵ برنده این جایزه، موفق به دریافت این بورس شدند.

یونسکو

به گزارش روابط عمومي کمیسیون ملی یونسکو ايران، حمید باستانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست- منابع آب دانشگاه تهران و فاطمه فیروزی دانشجوی دکترای اقلیم شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان از برندگان بورس يونسكو - دیوار بزرگ چین در سال 2014-2015 هستند.

حمید باستانی در گفت‌وگو با روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو در مورد انتخاب موضوع بورس خود با عنوان روش‌های بهینه عیب‌یابی در شبکه‌های توزیع آب شهری گفت: پس از اطلاع از این بورس از طریق سایت کمیسیون در نظر داشتم با توجه به اهمیت آب و مشکلات مربوط به کمبود و سلامت آن در دنیای امروز و به‌خصوص در منطقه خاورمیانه و علاقه‌ام به مسائل مدیریت کلانشهری، پایان نامه‌ام را به عنوان پروژه و در قالب بورس دیوار چین انجام دهم که پس از مکاتبه با یکی از استادان دانشگاه چژیانگ چین، موضوع فوق را انتخاب کردم و از طرف داوران این بورس برای دوره رشته مهندسی شهری- منابع آب پذیرفته شدم.

وی در ادامه یادآور شد که پس از پایان این دوره یکساله که پایان تحصیلات کارشناسی ارشد را به همراه دارد در نظر دارد از خروجی این تحقیق در مسئله آب شرب کمپ‌های پناهندگی سازمان ملل که به عنوان سازمان دربرگیرنده یونسکو است استفاده کند تا هم قدردانی خود را از این سازمان جهانی اعلام کند و نیز پس از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، با حضور در سازمان‌های مربوط کشورمان به خصوص شهرداری شهر اصفهان که زادگاهش است خدمت کند.

فاطمه فیروزی نیز در پاسخ به سوال روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو در خصوص موضوع بورس خود گفت: موضوع پایان‌نامه دکترای من اقلیم زیستی ماهواره‌ای دشت سیستان است و پس از اطلاع از این بورس از طریق استاد راهنمایم، به دلیل اهمیت منطقه دشت سیستان و مشکلات عوامل طبیعی و انسانی که این دشت در حال حاضر با آن روبه‌روست، موضوع فوق را برای این دوره انتخاب کرده‌ام.

وی اظهار امیدواری کرد که پس از پایان دوره خود در چین، بتواند با نتایج به دست‌ آمده از عواملی که دشت سیستان را تغییر داده است و نیز با همکاری برخی از سازمان‌های مربوط در کشورمان، دشت سیستان را از بحران موجود نجات دهد.

بخش بورس یونسکو هر سال بورس ديوار بزرگ چین را به کشورهای عضو اعلام می کند. مدت زمان اين بورس حداکثر یکسال است و بدون اعطای مدرک تحصیلی در اختیار فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌هاي تحصيلي فني- مهندسي و كشاورزي و منابع طبيعي و علوم كاربردي قرار می گیرد که تمایل داراند در دانشگاه های چین تحصیل کنند.

لازم است یادآوری شود که طی سال‌های اخیر کمیسیون ملی یونسکو برنامه‌ای دقیق برای دریافت جایزه‌های علمی یونسکو برای محققان و دانشجویان داشته است و تاکنون تعداد زیادی بورس و جایزه با تلاش و پیگیری کمیسیون ملی یونسکو به جوانان لایق کشورمان تعلق گرفته است.

کمیسیون ملی یونسکو ضمن تبریک به این دو جوان ایرانی، برای آنها موفقیت بیشتری از خداوند بزرگ آرزومند است.

کد خبر 270010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha