همشهری آنلاین: بارندگی‌های شب گذشته در بخش‌هایی از شهرستان گناباد و همچنین جاری شدن سیل، به مزارع زعفران روستای‌های بخش کاخک این شهرستان خساراتی وارد کرده است.

خسارات سیل به مزارع زعفران در حالی وارد شده که اکنون اوج مرحله برداشت این گیاه حساس است.

بر اساس گزارش‌های منتشره از سوی منابع محلی، به مزارع زعفران روستاهای موسیرز، سنو، سرآسیاب و تعداد دیگری از روستاهای منطقه براکوه شهرستان خسارات وارد شده است.

این وضعیت در حال رخ داده که طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های بی‌سابقه و مستمر کلیه منابع درآمدی ساکنان روستاهای شهرستان گناباد از بین رفته و زعفران به عنوان مهمترین منبع درآمدی آنها نیز اکنون بر اثر بارندگی و سیل دچار خسارت شده است.

همچنین پایگاه خبری گناپا نیز در گزارشی در این زمینه اعلام کرد: رئیس مدیریت بحران شهرستان گناباد از ایجاد خسارات به مزارع کشاورزی گناباد بر اثر وقوع بارندگی های شدید شب گذشته خبر داد.

به گزارش گناپا حسن آذرمهری گفت: وقوع بارندگی‌های شدید (شب گذشته بيستم آبان) در سطح شهرستان باعث طغیان رودخانه‌ها و ورود گل و لای به مزارع کشاورزی، مخصوصا مزارع زعفران روستاهای بخش کاخک گناباد شد.

وی افزود؛ کارشناسان در حال بررسی وضعیت و میزان خسارات وارد شده به مزارع کشاورزی می‌باشند که بعد از بررسی‌ها میزان خسارات وارد شده منتشر خواهد شد.

تصاویر فوق که از سوی کاربران محلی گروه موسیرزی‌ها در تلگرام منتشر شده بخش‌هایي از این خسارت را نشان می‌دهد. البته دو تصویر اول و آخر وضعیت مزارع زعفران را دو روز قبل از بارندگی نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷