همشهری آنلاین: فضانوردان ۳۷۰ کیلومتر دورتر از زمین نیز به تب فوتبالی مبتلا شده‌اند و همزمان با آغاز رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، برای خود رقابت فوتبالی در خلاء ترتیب داده‌اند.

 

 

براساس گزارش ميل‌آنلاين، رايد وايزمن و استيو سوانسون دو فضانورد آمريكايي و الكساندر گرست،‌ فضانورد آلماني رقابت‌هاي جام‌جهاني برزيل را از ايستگاه‌فضايي دنبال خواهند كرد و در كنار آن به منظور بزرگداشت آغاز اين رقابت‌ها،‌ اين سه‌ فضانورد مهارت‌هاي فوتبالي خود را در شرايط خلاء به نمايش گذاشته‌ و با بهره‌گرفتن از شرايط بي‌وزني، مهارت خود در شوت‌هاي برگردان و دروازه‌باني را به رخ كشيدند.

توانايي شگفت‌انگيز فضانوردان براي انجام حركات آكروباتيك فوتبالي مديون بي‌وزني مداومي است كه آنها را احاطه‌ كرده‌است. اين بي‌وزني طبيعي باعث شده فضانوردان حركات نمايشي خود را در وضعيت اسلوموشن اجرا كنند.

فضانوردان همچنين براي تمامي بازيكنان و تيم‌هاي فوتبال حاضر در اين رقابت‌ها پيامي ويژه ارسال كرده‌اند: ما براي تمامي تيم‌ها، بازيكنان و طرفداران فوتبال آرزوي رقابت‌هايي دوستانه داريم،‌ به اميد برد تيم برتر، و موفق باشيد.

باوجود اينكه فضانوردان سال‌ها براي كار گروهي در فضا آموزش ديده‌اند، اما فضانوردان آمريكايي و فضانورد آلماني ساكن ايستگاه به دليل آغاز رقابت‌هاي جام‌جهاني احساس رقابت دوستانه‌اي ميان خود احساس مي‌كنند. تيم‌هاي كشورهاي اين فضانوردان گروه G در تاريخ 26 ژوئن برابر يكديگر رقابت خواهند كرد.

اين اولين باري نيست كه رويدادي ورزشي به‌صورت غيرمستقيم در فضا پخش مي‌شود. پيش از اين نيز رقابت‌ نهايي ليگ فوتبال ملي آمريكا مشهور به سوپر بول،‌ در ايستگاه فضايي نمايش داده شده‌است. ساكنان ايستگاه فضايي امكان مشاهده مستقيم بازي‌ها را ندارند اما ناسا كمي با تاخير زماني كمي نسبت به پخش بازي‌ها در تلويزيون‌هاي زميني، بارگذاري كرده و پخش خواهد كرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha