همشهری‌آنلاین: صخره ساحلی با چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر که باید جای آرامش و شادمانی انسان باشد، تبدیل به یک صخره مرگ شده است.

تصاویر فوق نمای از یک صخره زیبا و بی‌نظیر است که به صخره خودکشی معروف است. صخره یک دماغه گچی بلند زیبا در جنوب انگلستان، نزدیک به شهر ایست بورن در شهرستان ساسکس است.

این صخره یک صخره ساحلی است که در داخل منطقه اداری، شورای ایست بورن بارو واقع شده است. این صخره بلندترین صخره گچی مشرف به دریا در بریتانیا است.

ارتفاع آن که رو به افزایش است در حال حاضر 162 متر بالاتر از سطح دریا است. این صخره زیبا و وسیع بازدید کننده‌های بسیاری دارد. ارتفاع آن به نوعی آن را بدنام کرده است. چرا که این ارتفاع برای پایان دادن به زندگی در بعضی از افراد انتخاب می‌شود.

در حال حاضر این صخره زیبا با گورهایی از افرادی که خود را از آن پرت کرده‌اند، جلوه‌ای مرموز و غریبی دارد که به نام صخره خودکشی در جهان معروف شده است. امواج دریا به تدریج سنگ‌های موجود در ساحل را شسته و آنها را به مروز زمان بر روی هم انباشته است، به همین دلیل بهمن کوچکی از سنگ‌های سخت در این ساحل وجود دارد. کوچکترین لغزش منجر به سقوط بر روی این سنگ‌ها شده که در نهایت زندگی فرد خاتمه خواهد یافت.

صخره خودکشی- انگلستان

این صخره یک بار در بهار 2001 به دلیل باران‌های سنگین بهاری فرو پاشیده و دوباره از نوع جان گرفته و قد کشیده است.

 این صخره یک نقطه یا مکان خاصی دارد که تا کنون بیست مرگ از این نقطه گزارش شده است. مسئولان محیط زیست سعی کرده‌اند با درست کردن تفرجگاه، گذاردن مامورانی که 24 ساعته به طور منظم در آن گشت‌زنی می‌‌کنند و  همچنین با استفاده از افرادی که در این منطقه دائما مشغول تبلیغ زندگی و قبح ناامیدی و خودکشی هستند،  این بدنامی را از این صخره ساحلی دور سازند.

راس هاردی، بنیانگذار  تیم روحانیونی که علیه خودکشی در این منطقه فعالیت می‌کنند در این باره می‌گوید؛ ما مردم را به زندگی و امید داشتن به خدای یگانه و... تشویق می‌کنیم. با این وجود شما نمی‌توانید کاملا از این امر جلوگیری کنید. همانطور که در سراسر دنیا مکان‌هایی است که به این نام مشهور هستند، مانند؛ میزان خودکشی بسیار بالا در پل گلدن گیت، سان فرانسیسکو در امریکا و وودز او‌کی‌گاهارا در ژاپن و... که از یکدیگر در این امر پیشی می‌گیرند.
 
او می‌گوید؛ پس از افزایش ثابت نرخ مرگ و میر در این منطقه در سال‌های 2002 و 2005، اقدام سریع برای پیشگیری از آن صورت گرفت که باعث شد در سال 2006 تنها هفت مرگ و میر و در سال‌های بعد کاهش قابل ملاحظه به وجود آید.

ما در این منطقه تورکشی‌هایی نیز انجام داده‌ایم که تیم ‌ امداد نجات مسئول سرکشی و گشت‌زنی در اطراف آنها است تا درصورت نیاز به کمک مجروح شتافته و زندگی را نجات دهند.  

کمک مسئولان امر، کار تیم امداد و روحانیون و پوشش خوب از خدمات ارائه شده توسط رسانه‌های محلی، آمار خودکشی سال به سال در این منطقه رو به کاهش گذاشته است.

منبع: dailymail.co.uk

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز