همشهری آنلاین: مردی بیش از دوسال از زندگی خود را صرف ساخت بزرگترین پازل شیشه‌ای جهان کرده است، پازلی که هر قطعه آن را با صبر و تحمل فراوان برش داده و سرهم کرده‌است.

 

 

بر اساس گزارش میل آنلاین، کریس کمبرلین برنامه نویس رایانه‌ای 49 ساله‌ای است که طی دو و نیم سال گذشته مشغول به هم چسباندن 333 هزار مکعب کوچک رنگی بریده شده به یکدیگر بوده‌است تا در نهایت بتواند نقشه‌ای زیبا و دقیق را از سیاره زمین به وجود بیاورد. برش تکه‌های شیشه‌ای 6 ماه از زمان وی را گرفته‌است.

این نقشه موزاییکی جواهر جهان نام دارد و از هزار و 238 قطعه سنگ جواهر از قبیل توپاز، آمیتیست و یاقوت نیز در ساخت آن استفاده شده و با استفاده از آنها شهرهای بزرگی از قبیل لندن، هنگ‌کنگ و نیویورک در نقشه مشخص شده‌است.

همچنین برای نمایش دادن رودهایی از قبیل تیمز، امازون، نیل، گنگ و یانگتسه در این نقشه از تکه‌های فیروزه استفاده شده‌است. اکنون کمبرلین امیدوار است بتواند این اثر هنری خود را با قیمت پایه 250 هزار پوند در سایت eBay به فروش برساند. تعداد سنگ‌های به‌کار گرفته شده دراین اثر به اندازه‌ای زیاد است که اگر آنها پشت سرهم ردیف شوند طولی برابر 3.21 کیلومتر خواهند داشت.

کمبرلین برای خلق این اثر از عکسهای فضایی ناسا استفاده کرده تا شکل و موقعیت دقیق قاره‌ها، کشور‌ها و شهرها و رودها را مشخص کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۴