همشهری‌آنلاین: شهری بزرگ، شهری که می توان گفت محل برخورد و ملاقات اقوام و ملیت‌های گوناگونی است

تورنتو مرکز استان انتاریو و مرکز تجاری کانادا است.به تورنتو"ماشین اقتصادی کانادا" می‌گویند. تورنتو به عنوان بزرگترین شهر کشوری که در شمال قاره آمریکا قرار دارد؛ دارای 7 ساختمان با ارتفاع بیش از 200 متر است.

در میان این ساختمان هایی که به دلیل معماری ویژه شان تحسین برانگیز هستند برج معروف cn با ارتفاع شگفت انگیز و عجیب 553 متر قراردارد.

این برج به عنوان یکی از ساختمانها ی باشکوه و عظیم جهان همواره مورد توجه بسیاری از مردم بوده است.

جمعیت این شهر در حدود  1/5 میلیون نفر است و به عنوان یکی از شهرهای زیبای جهان مورد توجه بوده است.

تورنتو شهری‌ با افق دیدنی است. این شهر بزرگ از ترکیب 6 شهرداری مستقل تشکیل شده است.هر یک از این شهرداری‌ها دارای تاریخچه و مشخصات خاصی هستند که در طول سال‌ها شکل گرفته است.

عناوین بخش‌های تورنتو:

  • تورنتو (مرکزی، شرقی، غربی و شمالی)
  • میسی ساگا (Mississauga)
  • نورث یورک (North York)
  • اسکاربرو (Scarborough)
  • اتوبیکوک (Etobicoke)
  • برامتون (Brampton)

مرکز شهر

منطقه مرکزی شهر تورنتو که قلب اداری و تجاری شهر نیز محسوب می‌شود، بین خیابان‌های بلور در شمال، دریاچه انتاریو در جنوب، خیابان بی ویو (Bayview) و بزرگراه دان ولی (Don Valley Parkway)در شرق و خیابان بترست (Bathurst) در غرب محصور شده است.

دفتر مرکزی اکثر شرکت‌های کانادایی در ساختمان‌ها و آسمانخراش‌های این منطقه قرار گرفته است.

جمعیت زیادی در این بخش ساکن هستند و افزایش شمار آپارتمان‌های مسکونی در سال‌های اخیر بیانگر علاقه مردم به شیوه زندگی در مرکز شهر است.

تنها در منطقه Bloor Yorkville، تعداد 700 بوتیک، رستوران، هتل و گالری است. شروع خیابان یانگ در این منطقه قرار دارد که به طرق مختلف قابل دسترسی است. از جمله 3 ایستگاه مترو و 3 مسیر تراموا در این بخش خیابان یانگ است.

خیابان یانگ مرکز فروشگاه‌های ریز و درشت و مرکز خرید ایتون (Eaton Centre) است. فقط در این خیابان، 600 فروشگاه، 150 رستوران و کافی شاپ و 7 هتل قرار دارد.

در سال‌های اخیر این منطقه در حال تبدیل به فضای در حال توسعه تجاری است و احداث میدان دانداس و پاکسازی دائم معابر تحت همین برنامه انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۴ دی ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۹