گروه شهری: شنبه 11 آذرماه همزمان با بالارفتن آخرین قطعه دکل آنتن برج میلاد در تهران آژیر شادباشی به همین مناسبت به صدا درآمد

در یازدهمین روز آذرماه سال 1385 و همزمان با سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) فرمان بالا بردن دکل آنتن مخابراتی و رادیو تلویزیونی برج میلاد به عنوان نماد ملی کشور توسط محمدباقر قالیباف به عنوان پانزدهمین شهردار پس از انقلاب تهران صادر شد تا این برج پس از طی سالهای پرفرازو نشیب به ارتفاع نهایی 435 متر برسد.بر این اساس هم‌اکنون برج میلاد عنوان چهارمین برج بلند در دنیا، دومین در آسیا و نخستین در خاورمیانه را کسب کرده است.
به گزارش همشهری روز گذشته رأس ساعت 12 و چهارده دقیقه روز شنبه 11 آذرماه همزمان با بالارفتن آخرین قطعه دکل آنتن برج میلاد، آژیر شادباشی به همین مناسبت به صدا درآمد.
به گزارش خبرنگار ما، کار نصب سازه 120 متری دکل برج میلاد که 490 تن وزن دارد در دو مرحله به انجام رسید، مرحله نخست 63 متر و مرحله دوم 57 متر از این سازه با استفاده از روش منحصر به فرد و پیچیده مهندسی توسط متخصصان داخلی در عرض 10 ماه به پایان رسید.
قالیباف در مراسمی که روز گذشته به مناسبت اتمام ارتفاع 435 متری برج میلاد برپا شده بود برج میلاد را نه تنها پروژه‌ای مهم و ارزشمند در سطح تهران و کشور ایران که حتی در سطح جهان نامید و اظهار امیدواری کرد با اتمام اقدامات ساختمانی و تجهیز امکانات درون برج میلاد در نیمه دوم سال 86 بلافاصله شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
روز گذشته همچنین توسط محمدباقر قالیباف کلنگ احداث راههای دسترسی به برج و مرکز ارتباطات بین‌المللی شهر تهران، پارکینگ مجموعه یادمان سازه و پست برق فشار قوی آن به زمین زده شد تا در یک برنامه زمان‌بندی فشرده در عرض 9 تا 10 ماه به پایان برسد. قالیباف گفت: پس از 6ماه کار مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی مراحل نهایی شدن خود را طی می‌کند. وی گفت: از حضور این سرمایه‌گذاران برای اجرای فاز دوم مجموعه یادمان سازه و عملیات احداث مراکز اداری، تجاری، تفریحی و هتل‌های بین‌المللی پای برج استفاده خواهیم کرد.
قالیباف در حاشیه مراسم روز گذشته که به مناسبت تکمیل ارتفاع برج میلاد برگزار شده بود با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از تمام توش و توان خود و مجموعه شهرداری برای بالابردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر و خبرگان رهبری استفاده خواهیم کرد و در این راه، زمینه فعالیت و استفاده از فضاهای تبلیغاتی سطح شهر به طور یکسان و عادلانه برای همه گروهها و احزاب فراهم شده است. وی در ادامه همچنین وجود هرگونه تایید شایعه اختلاف بین اعضای شورای اسلامی شهر با شهرداری را بی‌اساس خواند و گفت: تاکنون همه لوایحی که به عنوان شهردار به شورای اسلامی شهر تقدیم کردم کلیه اعضا به اتفاق در تصویب آن همگام بودند؛ نمونه‌اش بودجه سال 85 بود که هیچ مصوبه‌ای از این بودجه کمتر از 12 رأی نداشت و از این بابت باید از تک‌تک اعضای شورای اسلامی شهر تهران تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر 9953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز