همشهری آنلاین: مردان مسلح به اتوبوس حامل ملی پوشان فوتبال توگو که در آنگولا جهت شرکت در مسابقات جام ملت‌های آفریقا به سر می‌برند، آتش گشودند.

به گزارش الجزیره، در جریان این حمله مسلحانه که روز جمعه8 ژانویه رخ داد راننده این اتوبوس کشته و دو نفر از بازیکنان تیم ملی توگو مجروح شدند. گابریل آمی نائب رئیس فدراسیون فوتبال توگو گفت: اوبیلاله کاسی و سرگ آکاکپو بازیکنان تیم ملی توگو در این حمله مجروح شدند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز گزارش داد که دو نفر از دکترهای تیم و یک خبرنگار نیز در این حادثه دچار جراحت شدند.

این حادثه در زمانی رخ داد که اتوبوس حامل ملی پوشان توگو از منطقه کابیندا که توسط باریکه‌ای از خاک متعلق به جمهوری دمکراتیک کنگو از مابقی خاک کشور آنگولا جدا شده است، گذر می‌کرد. منطقه کابیندا سرزمینی برونگان است که از خاک اصلی آنگولا جدا افتاده است.

جبهه آزادی منطقه کابیندا که سه دهه است به مبارزات استقلال طلبانه علیه دولت آنگولا می‌پردازد، با پذیرش مسولیت این حمله اعلام کرده است که در این حمله تنها قصد داشته است نظامیان آنگولایی اسکورت تیم ملی توگو را هدف قرار دهد.

اما توماس دوسوی یکی از بازیکنان نوک حمله تیم ملی فوتبال توگو در مصاحبه با رادیو آرا م سی گفت که اعضای تیم مانند سگان توسط مردان تا دندان مسلحی که نقاب پر چهره داشتند مورد حمله قرار گرفتند.

او افزود: چند دقیقه پس از گذر از مرز صدای شلیک گلوله را شنیدیم. دراین زمان همه در زیر صندلی‌های اتوبوس پناه گرفتند و پلیس به واکنش پرداخت من تصور کردم جنگی در گرفته است، به خیلی شوکه شده بودم.

این حمله دو روز پیش از آغاز مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های 2010 آفریقا رخ داد.

سولیمان هابوبا یکی از سخنگویان کنفدراسیون فوتبال آفریقا گفت: با وجود آنکه ما بسیار نگران بازیکنان توگو هستیم، مسابقات جام ملت‌های آفریقا بدون آنکه خللی در آن ایجاد شود، برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال توگو تمرینات خود را در جمهوری دمکراتیک کنگو انجام داده و پیش از برگزاری مسابقه با غنا در چارچوب جام ملت‌های آفریقا عازم آنگولا شده است.

منطقه کابیندا که بخشی از خاک آنگولا محسوب می‌شود، طی ماه جاری میزبان 7 مسابقه فوتبال در چارچوب جام ملت‌های آفریقا خواهد بود.

کد خبر 99048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز