سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

اگر دیدید کسی که پیش از این برای نامه نوشتن به شما قلم‌فرسایی‌هایی بسیار می‌کرد

و تا جوهر قلمش خشک نشده دست از نوشتن دست‌ بر نمی‌داشت، این اواخر به چند کلمه کوتاه و چند برگه سفید کاغذ بسنده می‌کند زیاد به وی بدگمان نشوید. شاید نامه‌های شما نیز آب رفته است. با اینکه به طور معمول فقط لباس‌ها و الیاف‌های پشمی آب می‌روند اما این اواخر برخی نامه‌ها نیز از آنجا که جلوی در‌های منزل و محل کار رها می‌شوند در مقابل آب باران و غیره تاب نیاورده و به قول معروف آب می‌روند.

تجربه ثابت کرده است که برخی پستچی‌نما‌ها گاهی نامه‌های شهروندان را بدون هیچ احساس مسئولیتی زیر در‌هایی می‌اندازند که همین چند ساعت پیش خیس و نمناک شده‌اند. البته جدای از این پستچی‌های معدود، باقی شاغلان این صنف با وسواس خاصی تا نامه را به صاحب آن نسپارند، آرام نمی‌گیرند.

صندلی کودک 

باید قبول کنیم که بسیاری از کارهای ما فقط از روی عادت و کپی‌برداری صرف از عادات اجتماعی شکل می‌‌گیرد. برای نمونه هر روز تعداد زیادی از خانواده‌ها را می‌توان در خودرو‌ها مشاهده کرد که کمربند ایمنی خودرو فقط حافظ آنهاست و کودکان آنها بدون این کمربند،‌ روی صندلی‌ها به جست و خیز مشغولند.

حال آنکه کودکان به عنوان سرنشینان خودرو یا باید کمربند ایمنی داشته باشند یا در صورت خردسال بودن و پایین بودن سن، روی صندلی ویژه کودک نشسته باشند. البته چنین مواردی در خیابان‌های ما کمتر مشاهده می‌شود.

از سوی دیگر تنها‌گذاشتن کودک در خودرو نیز با وجود اینکه یکی از نباید‌های معروف رانندگی محسوب می‌شود اما کودکان بسیاری هستند که هر روز وظیفه نگهبانی از خودرو، نگهداری از کودکان خردسال‌تر، بوق زدن برای نزدیک شدن پلیس و غیره را در خودرو‌ به عهده دارند و تنها چیزی که در مورد آنها رعایت نمی‌شود حفظ ایمنی آنهاست.

حراج زودهنگام

با توجه به اینکه زمستانی که در آن به سر می‌بریم به اندازه کافی سرد نیست و کمتر نیاز به استفاده از لباس‌های خیلی گرم ایجاد می‌شود، بسیاری از فروشگاه‌های لباس اقدام به حراج زودهنگام اجناس‌شان کرده‌اند. این فروشگاه‌ها پوشاک زمستانی را حراج کرده‌اند و این در حالی است که قیمت آنها در مقایسه با دوران قبل از حراج کاهش ملموسی یافته است.

به همین دلیل بهتر است در صورتی که نیاز به خرید پوشاک زمستانی دارید یا اینکه  آینده‌نگر بوده و برای زمستان سال آینده به فکر تهیه لباس هستید، دست به کار شده و سری به این فروشگاه‌ها بزنید. البته در این بین برخی هم اجناس بنجل را با عنوان حراج به مشتریان می‌فروشند که باید به آنها توجه داشت و پیش از خرید، کیفیت لباس‌ها را مورد بررسی قرار داد تا بر اثر چند بار استفاده یا شست و شو کیفیت‌شان را از دست ندهند.

جای خالی تلفن

گیر کردن در آسانسور کابوس خیلی از افراد است و این نگرانی به اندازه‌ای در بین مردم جدی است که به سوژه ساخت چندین فیلم سینمایی هم تبدیل شده است. این در حالی است که برای مقابله با نقص فنی‌های احتمالی در آسانسور اقداماتی مانند آژیر خطر یا تلفن مرکزی در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب در صورتی که آسانسور دچار مشکل شود از طریق این سیستم‌های هشداردهنده می‌توان درخواست کمک کرد. با این حال متاسفانه در برخی از آسانسور‌ها جای تلفن خالی است.

به این معنی که یا اصولا تلفن کار گذاشته نشده یا اینکه دستگاه توسط برخی افراد به سرقت رفته است. البته معمولا در آسانسور ادارات و برج‌ها از تلفن استفاده می‌شود و با توجه به اهمیت آن به نظر شهروندان بهتر  است در مورد پر کردن جای خالی تلفن اقدام شود. به هر حال ایمنی در آسانسور‌ مانده‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

کد خبر 98843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز