همشهری آنلاین: شهردار تهران با محکوم کردن حرمت شکنی عاشورای حسینی، گفت:

این اتفاق حادثه‌ای بسیار تلخ و غیر قابل تحمل برای ملت ماست و همه مسئولان، گروه‌ها و جریانات سیاسی باید در این خصوص موضع گیری کنند.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف، در حاشیه مراسم افتتاح مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: ملت ما ملتی مسلمان و حسینی است و همه وجودش را باورهای مذهبی و دینی در بر گرفته به طوری که عشق به امام حسین (ع) را از دوران طفولیت تا لحظه مرگ در ذهن، روح و جسم همه مردم شاهدیم.

وی با بیان اینکه این حادثه تلخ برای هیچ کس قابل تحمل نیست، گفت: پس از این وقایع شاهد عکس العمل شدید مردم بودیم که از مسئولان می‌خواستند با آن‌هایی که این حرمت شکنی را انجام دادند، مماشات نشود.

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا جریان‌ها و عناصر سیاسی نباید مرز خود با جریان ضد انقلاب را مشخص کنند؟ گفت: این شفاف سازی باید صورت گیرد. البته به این نکته باید توجه کنیم که ماهیت این حادثه با حوادثی که پس از انتخابات رخ داد و بعضا نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند، متفاوت است.

به گفته شهردار تهران آن‌هایی که بعضا به انتخابات اعتراض داشتند باید خودشان را از این موضوع جدا کنند و تبری بجویند.

وی ادامه داد: وقتی قانون گریزی رسم شود و خواسته هایمان را – ولو به حق – از مجرای قانون پیگیری نکنیم و افراط و تفریط  شود، طبیعتا دشمنان انقلاب ساکت نمی‌نشینند و از فرصت‌ها سواستفاده می‌کنند.

شهردار تهران با اشاره به برخی اختلافات در اوایل انقلاب در سال های 58 و 59 یادآور شد: در آن زمان منافقین و گروه‌های ملحد و آن‌هایی که با اساس اسلام و نظام اسلامی مخالفت داشتند، همین اتفاقات و حوادث را انجام دادند و به عاشورا و عزاداری‌ها توهین و مردم را ترور کردند که این حادثه نیز از همان جنس است و تعدادی مردم بیگناه کشته شدند و خون به ناحقی ریخته شد. از این رو همه مسئولین، گروه‌ها و جریانات سیاسی باید موضع گیری کنند و دستگاه‌های امنیتی و دستگاه قضایی نیز باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی در ادامه در خصوص مخالفت شورای نگهبان با استفاده شهرداری‌ها از صندوق ذخیره ارزی گفت: سوابق گذشته نشان می‌دهد، هر وقت مجلس برداشت از صندوق ذخیره ارزی را تصویب کرده، شورای نگهبان به خاطر آن نگاه و وظیفه خود یک مغایرت قانونی برایش قایل است و معمولا این مصوبات را رد می‌کنند و مجلس هم این را نمی‌پذیرد.

قالیباف افزود: طبق قانون این موضوع باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود و همواره مجمع حق را به مجلس می‌دهد . بنابراین این موضوع در مجمع بررسی می‌شود و طبیعتا اینگونه بوده که مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره نظر مجلس را تایید می‌کند. امیدوارم در آینده نزدیک این مشکل برای مترو حل شود.

شهردار تهران در ادامه درباره افتتاح مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: تهران به لحاظ جغرافیایی در جایی واقع شده که همیشه دو خطر بالقوه زلزله و سیل برای شهروندان وجود دارد و مدیریت شهری نیز همواره در اولویت های خود ایمنی شهروندان را به عنوان مهمترین دغدغه دارد .

وی ادامه داد: با توجه به تجربه زلزله‌های بزرگی مثل رودبار و بم، وظیفه ما در این خصوص سنگین تر شده است. در این راستا گام‌های بسیاری برداشتیم. به طوری که امروز ستادهای بحران همه مناطق فعال است و بیش از 100 پایگاه مدیریت بحران در مناطق داریم ولی یکی از مهمترین کارها احداث مرکزی مجهزبا بالاترین شرایط ایمنی بود که مرکز ی برای هدایت و کنترل بحران باشد.

قالیباف افزود: یکی از موضوعات دیگری که بر آن تاکید دارم احداث خانه‌های سازمانی به ازای اعضای ستادی است که باید در این مرکز مستقر شوند که این موضوع در ادامه این پروژه انجام خواهد شد.

کد خبر 98396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز