مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: سومین گردهمایی 12 هزار نفری زنان عاشورایی به همت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران و به مناسبت فرارسیدن ایام محرم با حضور مشاور شهردار تهران و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران 8 دی در محل مهدیه تهران برگزار شد.

زهرا سادات مشیر، مشاور شهردار در امور بانوان در این خصوص گفت: نقش زنان در پررنگ‌کردن ارزش‌های دینی و اسلامی جامعه بسیار حائز اهمیت است. زنان در این زمینه نقش اساسی، ریشه‌ای و بنیادی برای تربیت کودکانی که تعیین‌کننده سرنوشت آینده هستند، ایفا می‌کنند.

مشاور شهردار در امور بانوان تصریح کرد: زمانی یک جامعه از آرامش کامل برخوردار می‌شود که بسیاری از اصول در آن نهادینه شده باشد؛ از این‌رو در خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد جامعه مبانی اصیل شکل می‌گیرد که مکمل آرامش جامعه است.

وی با بیان اینکه زنان در ریشه دواندن عاشورا نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و توانسته‌اند به‌خوبی این نقش را ایفا کنند، افزود: اگر ما در ظواهر امر باقی بمانیم به فرهنگ عاشورا لطمه وارد کرده‌ایم؛ چرا که ذات فرهنگ عاشورایی باعث گرایش انسان به ایمان می‌شود و انسان ایمانی جامعه آرمانی را ایجاد و چنین جامعه‌ای زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند.

مشیر لزوم توجه به تمامی جنبه‌های عاشورایی را برای اقدامات اساسی و ریشه‌ای ضروری دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه جنبه‌های مختلف عاشورا را به نمایش بگذاریم و برای آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی اجرا کنیم به معرفت بیشتر و عمل صالح در جامعه خواهیم رسید؛ چرا که به‌نظر می‌رسد در جوامع امروز توجه به برخی از این زمینه‌ها مغفول مانده است.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان، فرهنگ حاکم بر شرایط امروز شهرداری را فرهنگ حسینی و عاشورایی دانست و عنوان کرد: سعی داریم تمامی اقدامات در راستای فرهنگ حسینی باشد و به‌طور قطع این نقش می‌تواند با همکاری مردم، عمیق‌تر و گسترده‌تر عملیاتی شود.

کد خبر 98354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز