دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلاش‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جذب حزب مخالف کادیما به ریاست تزیپی لیونی به کابینه خود شکست خورد

خبرگزاری اتریش از بیت‌المقدس گزارش داد، لیونی، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی پس از نشستی که یکشنبه شب با بنیامین نتانیاهو داشت، رییس حزب لیکود را متهم کرد با پیشنهاد تشکیل ائتلاف قصد ایجاد شکاف در کادیما را دارد.

فراکسیون پارلمانی کادیما قرار است به صورت رسمی پیشنهاد نتانیاهو را رد کند. بر اساس گزارش رسانه‌ها نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشت سه پست وزارتی را به کادیما پیشنهاد دهد.

مفسران رسانه‌ای رژیم صهیونیستی هدف نتانیاهو را از گسترش ائتلافش که 9 ماه پیش شکل گرفت، مرتبط با قصد وی برای کاهش نفوذ قوی حزب راست افراطی آویگدور لیبرمن در کابینه می‌دانند. ائتلاف نتانیاهو متشکل از احزاب لیکود، کار، مذهبیون و راست‌های افراطی است که 70 کرسی از 120 کرسی را در کنست در اختیار دارند.

در همین حال حزب کادیما که آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی آن را پس از ترک لیکود در سال 2005 تاسیس کرد با در اختیار داشتن 28 کرسی، قوی‌ترین فراکسیون مستقل در کنست محسوب می‌شود.

ژوئن گذشته اخباری مبنی بر آن منتشر شد که نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه به نتانیاهو توصیه کرده است لیبرمن را با لیونی جایگزین کند. به نقل از رییس دولت فرانسه آمده بود "او باید جای این مرد را بگیرد." سیاستمداران صهیونیست در آن زمان از مداخله غیرقابل پذیرش در امور داخلی این رژیم سخن گفته بودند.

کد خبر 98204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز