همشهری آنلاین: رییس جمهور روسیه درباره نقصان‌های دموکراسی در این کشور سخن گفت و وعده داد اصلاحاتی را در این زمینه پیگیری کند.

خبرگزاری آلمان از مسکو گزارش داد، دیمیتری مدودف در بحث آزادی غیرمعمول با روسای سه شبکه عمده تلویزیونی روسیه گفت مدرنیزه کردن این کشور پهناور زمان می‌برد.

وی گفت تغییراتی باید "هماهنگ با اراده و خواست مردم" پیش برود و از غرب خواست در این زمینه صبوری نشان دهد. وی گفت: "مردم ما ظرفیت تغییر را دارند."

مصاحبه‌کنندگان رویکرد تهاجمی درباره استانداردهای روسیه داشتند و اغلب زمانی که رییس جمهور صحبت می‌کرد، سخنان او را قطع می‌کردند.

مدودف اظهارنظرها را در این باره که اصلاحات ممکن است دستاوردی نداشته باشد، رد کرد.

رییس جمهور روسیه با تاکید بر ضرورت برآوردن نیازهای مدرنیزاسیون افزود، این کشور باید وابستگی خود را به ذخایرش از محل منابع طبیعی همچون نفت و گاز کاهش دهد.

او همچنین درباره نظام سیاسی حزبی در روسیه ابراز خوش‌بینی کرد و توسعه آن را مثبت دانست.

وی گفت حتی گروه‌های افراطی مخالفان همچون گروه‌های وفادار به گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج هم می‌توانند در صورت احترام به قانون در جامعه جایگاهی داشته باشند.

مدودف از تقلب در انتخابات محلی اخیر انتقاد کرد و گفت انتخابات جدید باید در جایی که دادگاه‌ها ضروری تشخیص دهند، برگزار شود.

رییس جمهور روسیه گفت به طور کلی از عملکرد خود از زمانی که ریاست جمهوری را از مه 2008 از ولادیمیر پوتین تحویل گرفته، راضی است.

وی گفت در سال جدید یکی از اقداماتی که پیگیری خواهد کرد، امضای حکم اصلاح وزارت کشور است که نیروی پلیس را در اختیار دارد.

بسیاری از نیروهای پلیس روسیه به خاطر فساد یا دست داشتن در فعالیت‌های جنایی مورد انتقاد قرار دارند.

کد خبر 98064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز