سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ترکیب فیلم‌های در حال اکران این روزها تغییر و تحولات زیادی را به‌خود دیده و این تغییرات در روزهای آتی همچنان ادامه خواهد یافت.

«تنها دو بار زندگی می‌کنیم» (‌بهنام بهزادی)، «استشهادی برای خدا»( علیرضا امینی)، «‌ماجراهای اینترنتی» (‌حسین قناعت) و «آن سوی رودخانه» (‌عباس احمدی مطلق) 4‌ فیلمی هستند که یک هفته است اکران شده‌اند.

این فیلم‌ها در قالب طرح «نگاهی دیگر» روی پرده آمده‌اند و جز «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» که با فروش روزانه یک میلیونی، کارکرد نسبتا قابل‌قبولی دارد، بقیه فیلم‌ها با استقبال مواجه نشده‌اند. نکته جالب توجه اینکه این فیلم‌ها مدت‌ها در نوبت اکران مانده بودند.

درحالی‌که سینماها به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم، 4‌روز تعطیل خواهند بود، از اوایل هفته آینده فیلم‌های «تاکسی نارنجی» (‌ابراهیم وحید‌زاده) و «‌دختر میلیونر» (‌اکبر خامین) روی پرده خواهند آمد.

ضمن اینکه «کودک و فرشته» (‌مسعود نقاش‌زاده) و «به کبودی یاس» ( جواد اردکانی) نیز قرار است پس از پایان اکران «استشهادی برای خدا» و «ماجراهای اینترنتی» به نمایش عمومی درآیند.

«شوریده» (‌محمد علی سجادی) و «شبانه» (‌کیوان علی محمدی و امید بنکدار) نیز از اواسط دی ماه به‌ترتیب جایگزین «محاکمه در خیابان» (‌مسعود کیمیایی) و «نیش زنبور» (‌حمید رضا صلاحمند) خواهند شد.

نکته جالب توجه، اکران فیلم‌هایی است که مدتهاست در بایگانی به سر می‌بردند؛ فیلم‌هایی که در این سال‌ها امکان نمایش عمومی نیافته‌اند و حالا از فرصت موجود برای روی پرده آمدن بهره می‌گیرند.

این در حالی است که وضعیت اکران سینماها در دی‌ماه، چشم‌انداز چندان مطلوبی را پیش روی علاقه‌مندان سینما ترسیم نمی‌کند ولی گویا سازندگان این فیلم‌ها، فرصت بهتری برای اکران در اختیار ندارند.

«تاکسی نارنجی» با پایان اکران «کتاب قانون» در گروه سینما آزادی روی پرده می‌رود. «تاکسی نارنجی» کمدی جدید ابراهیم وحید‌زاده است که به‌زودی و با پایان اکران فیلم سینمایی «کتاب قانون» قرار است از اواخر آذرماه در گروه سینما آزادی روی پرده برود.

وحید‌زاده در این فیلم به روایت زندگی زنی به نام سیمین پرداخته که در جزیره کیش از طریق مسافرکشی امرار معاش می‌کند اما در این راه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. در این فیلم آزیتا حاجیان در نقش‌سیمین ظاهر شده و علی دهکردی، حسن پورشیرازی، سیروس ابراهیم‌زاده و محمدرضا هدایتی دیگر نقش آفرینان آن هستند.

«تاکسی نارنجی» توسط ابراهیم وحیدزاده تهیه شده و سازمان سینمایی فیلمیران نیز پخش آن را بر عهده دارد.«دختر میلیونر» نیز پس از تعطیلات دهه اول محرم جایگزین «خواب لیلا» می‌شود.«خواب لیلا» در گروه سینمایی قدس اکران شده و امروز آخرین روز نمایش خود را پشت سر می‌گذارد و قرار است پس از پایان تعطیلات سینماها «دختر میلیونر» در این گروه سینمایی به نمایش در آید.

در این فیلم کمدی ثریا قاسمی، مهران غفوریان، یوسف تیموری، راحله میرزایی، مهتاب رباطی و... به ایفای نقش می‌پردازند که یوسف تیموری و مهران غفوریان نقش 2 خواننده را در «دختر میلیونر» بازی می‌کنند.

فیلم سینمایی «دختر میلیونر» پس از فیلم‌های «بالای شهر، پایین شهر» و «سلام سرزمین من» سومین فیلم بلند سینمایی اکبر خامین است که 4‌سال در صف اکران مانده است.

فیلم «شوریده» ساخته محمدعلی سجادی نیز پس از 4‌سال انتظار قرار است پس از پایان اکران «محاکمه در خیابان» در گروه سینمایی استقلال توسط هدایت فیلم به نمایش در بیاید.

محمدعلی‌سجادی «شوریده» را در سال‌83 ساخته و داستان آن در مورد دختر جوانی به نام «سریر» است که دست به‌خودکشی می‌زند. دکتر مهیار مروی به مداوای او می‌پردازد و سعی می‌کند تا به علل این حادثه پی ببرد که درگیر حوادث ناخواسته‌ای می‌شود و....

لاله اسکندری، فرداد صفاخو، نیوشا ضیغمی، احمد نجفی، رضا بابک، فریده سپاه‌منصور، فرهاد قائمیان، نقی سیف‌‌جمالی، مهتاج نجومی و مهدی میامی بازیگران «شوریده» هستند. همچنین قرارداد فیلم سینمایی «حلقه‌های ازدواج» بعد از فیلم سینمایی «شوریده» در گروه سینمایی استقلال به ثبت رسیده است.

فیلم سینمایی«شبانه» به کارگردانی کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار پس از پایان نمایش فیلم «نیش  زنبور» در گروه سینمایی آفریقا توسط فیلمیران روی پرده می‌رود.

«شبانه» نخستین فیلم بلند «امید بنکدار» و «کیوان علی محمدی» است که در جشنواره بیست و چهارم فیلم فجر در بخش فیلم‌های اول و دوم و میهمان به نمایش درآمد. این فیلم ساختاری تجربی دارد و به لحاظ فرم ویدئو کلیپ‌ها را تداعی می‌کند.

«شبانه» داستان دختری به نام شبنم را روایت می‌کند که همراه دو دوستش، ساناز و خاطره به قصد گذراندن شبی خوش از خانه خارج می‌شوند. اما اتفاق ناگواری که برای برادرش روی می‌دهد، حوادث تازه‌ای را برای او و دوستانش رقم می‌زند.

هدیه تهرانی، کوروش تهامی، کمند امیر‌سلیمانی، ستاره اسکندری، آتیلا پسیانی، بهاره رهنما، حمید‌رضا پگاه، امیر‌حسین صدیق و انوشیروان فاطمی از بازیگران فیلم هستند.
همچنین فیلم سینمایی«18-» به کارگردانی«اصغر نصیری» و تهیه‌کنندگی نصیری و علی عبدالعلی‌زاده که توسط رسانه فیلمسازان پخش می‌شود قرار است از تاریخ 9 دی‌ماه در گروه سینمایی آزاد روانه پرده سینماها شود.

«18-» سال گذشته با نام قبلی «مجرم» ساخته شده بود و با کسب مجوز از اداره نظارت و ارزشیابی نام خود را تغییر داد. شهرام پوراسد، فرهاد مهادیان، روناک یونسی، کاوه سماک‌باشی، ملکه رنجبر، رانا قیصرنژاد، مریم باطبی، الهام سورانی، پرویز خادمی، محمد گلشاهی، علی علیمردانی، امیر‌حسین عبادی، مهدی مقدم و میترا معرفت در «18-» بازی کرده‌اند. فیلم به معضل بزهکاری جوانان می‌پردازد و درمورد تکثیر و توزیع فیلم‌های غیراخلاقی توسط جوان‌هاست.

فیلم سینمایی «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» به کارگردانی بهنام بهزادی پس از 5روز نمایش در سینماهای تهران 6میلیون تومان فروش کرد.

«استشهادی برای خدا» به کارگردانی علیرضا امینی که در گروه فرهنگی و در 6سالن روی پرده رفته پس از 5روز نمایش در سینماهای تهران 4میلیون تومان فروخته است. محسن تنابنده، جمشید هاشم‌پور، احمد مهرانفر و سروناز مستوفی در این فیلم بازی کرده‌اند.

داستان این فیلم درباره راهبان سالخورده‌ای است که پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد به روستایی برگردد و از اهالی روستا رضایت بگیرد. «ماجراهای اینترنتی» نیز که در 6‌سالن روی پرده رفته پس از 5روز نمایش 4میلیون تومان فروخته است.

داستان «ماجراهای اینترنتی» درباره روستایی است که اهالی‌اش با رایانه مشکل پیدا می‌کنند. مهدی پاکدل، بهاره رهنما و فریده دریامج در این فیلم مقابل دوربین رفته‌اند.
«آن سوی رودخانه» هم پس از 5روز نمایش 2میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم نخستین تجربه احمدی‌مطلق در گونه سینمای دفاع مقدس است.

«شکار روباه» به کارگردانی مجید جوانمرد با در اختیار‌داشتن 11‌سینما پس از 19‌روز نمایش 35 میلیون تومان فروش داشته است. سام درخشانی، دانیال حکیمی، پوراندخت مهیمن و فرهاد قائمیان بازیگران این فیلم هستند. داستان این فیلم درباره جوانی است که دلبسته دختری خارجی می‌شود و به‌دلیل این آشنایی وارد یک ماجرای پلیسی می‌شود.

فیلم سینمایی «خواب لیلا» نیز پس از 19‌روز نمایش در سینماهای تهران به فروش 60‌میلیون تومانی رسیده است. پژمان بازغی، فاطمه معتمدآریا، ماهایا پطروسیان و لیلا زارع بازیگران این فیلم هستند که در گونه وحشت ساخته شده است.

فروش«محاکمه در خیابان»  نیز از مرز 560‌میلیون تومان گذشته است. فیلم سینمایی «نیش‌زنبور» به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند 777‌میلیون تومان فروخته است.
«تردست» محمد علی سجادی نیز که پس از 5‌سال فرصت اکران یافته پس از 12‌روز اکران در 22 سینما به رقم 61‌میلیون تومان فروش دست یافته است.

کد خبر 97944

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز