مدیر همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از اصلاح تفاهمنامه واگذاری مدارس به حوزه علمیه خبر داد و گفت:.

در واقع بحث واگذاری مدارس به حوزه اصلاح و عنوان مدارس وابسته جایگزین آن می‌شود

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در واقع استمداد از حوزه علمیه در اداره مدارس به‌منظور توسعه مدارس وابسته به نهادهای غیردولتی بوده و قرار نیست که مالکیت مدرسه‌ای به حوزه علمیه واگذار شود.

این در حالی است که پیش از این حجت‌الاسلام ذوعلم در نشست خبری از واگذاری مدارس به حوزه علمیه خبر داده بود.همچنین در تفاهمنامه‌ای که سال گذشته به امضای وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه رسیده عنوان واگذاری در چندین پارگراف مکرراً قید شده است.

مدیر همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی را مصداق مدارس وابسته دانست و گفت: اما تفاوت این دو با یکدیگر در این است که در مدارس غیردولتی، شخص حقیقی امور را بر عهده می‌گیرد اما در مدارس وابسته، اشخاص حقوقی عهده‌دار اداره مدرسه هستند.

حجت‌الاسلام ذوعلم ادامه داد: باید زمینه‌های لازم را برای سایر نهادهای دیگر نیز فراهم آوریم تا بتوانند در چارچوبی نظام‌مند در اداره مدارس به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی افزود: ما خواهان این هستیم که حوزه علمیه هر چه سریع‌تر به تفاهمنامه امضا شده عمل کند و اداره مدارس را بر عهده گیرد.

تا پیش از این نیز سخنان متناقضی از سوی معاون مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارتخانه و حجت‌الاسلام ذوعلم دبیر همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش درباره واگذاری مدارس به حوزه علمیه مطرح شده بود به‌گونه‌ای که فرشاد ابراهیم‌پور اساس واگذاری مدارس را تکذیب و تنها در حد اداره امور عنوان کرده بود اما ذوعلم از واگذاری کامل مدارس خبر داده بود.

کد خبر 97780

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز