سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

فرانک عطیف: ارانگوتان در فیس‌بوک،صفحه کلیدی برای نامه‌های الکترونیکی و ماهیچه‌های قوی برای شارژ تلفن

ارانگوتان در فیس‌بوک

یک ارانگوتان در باغ وحش وین عکاسی می‌کند و عکس ها را در صفحه اینترنتی‌اش می‌گذارد.

این ارانگوتان مؤنث در حال حاضر یک صفحه ساخته طرفدارانش در فیس بوک دارد که هر عکسی را که او با دوربین دیجیتالی می‌گیرد، به نمایش می‌گذارد.

«نونجا» از دوربینی استفاده می‌کند که به طور خودکار عکس‌ها را روی اینترنت می‌فرستد.
او براساس عکس‌هایی که تا به حال گرفته خیلی دنبال عکاسی هنری نیست و بیشتر به عکاسی از چیزهای جذاب و خوراکی‌های خوشمزه علاقه نشان می‌دهد.

صفحه کلیدی برای نامه‌های الکترونیکی

یکی از صندوق پست‌های رایج و معروف مدت‌هاست که کلید میان‌بر برای خیلی از کارهایش دارد، اگرچه حفظ کردن این‌که کدام کلیدها مخصوص چه کار‌هایی هستند، مثل حذف، بازکردن و ... دشوار است.

این سایت حالا یک صفحه کلید کوچک مخصوص خدمات نامه الکترونیک خودش ارائه کرده است به نام «جی بورد»(G board).

جی بورد 19 کلید رنگی دارد. با فشار دادن هر کدام از آن‌ها همان کارکرد کلیدهای میان‌بر اعمال می‌شود. در بین این کارکردها می‌شود به مشخصه‌های ویژه این صندوق پستی اشاره کرد؛ مانند ستاره و علامت زدن پیام‌ها، جست‌وجو، رفت و برگشت بین پیام‌ها و ...
خارج از این پست الکترونیکی صفحه کلید مورد نظر مثل صفحه کلیدهای معمولی عمل می‌کند و هر حرف و عددی که به آن کلید میان‌بر مربوط بشود، تایپ می‌کند. این وسیله با ارتباط «یو‌اس‌بی» کار می‌کند و به هیچ درایور یا نرم‌افزار خاصی نیاز ندارد. با این حال کاربران باید قبل از استفاده ابتدا کلیدهای میان‌بر آن را در تنظیمات سایت موردنظر فعال کنند.

راستی این صفحه کلید کوچولو را یک تهیه کننده فیلم درست کرده و این اولین کارش در بخش تجارت سخت‌افزار کامپیوتر است.

ماهیچه‌های قوی برای شارژ تلفن

کسانی که زیاد بیرون می‌روند به شارژرهای خورشیدی برای تلفن همراه بسیار علاقه دارند اما آنهایی که کمتر نور خورشید را می‌بینند چه‌طور؟ «یوجن» (YoGen) یک شارژر موبایل است که فقط با نیروی دست کار می‌کند. با این شارژر جیبی و کشیدن یک نخ به طور مداوم می‌توانی انرژی تولید کنی.

شرکت تولید کننده، یوجن را براساس برنامه پاسخ‌گویی به تقاضای جهانی برای نیاز به شارژرهای کوچک، کاربردی و سبز از نظر تولید انرژی، ساخته است.

این روند در ساخت یک شارژر موبایل که با فشار پدال توسط پا کار می‌کند نیز پیگیری شده است. قیمت این شارژر تلفن معادل 40 هزار تومان است.

کد خبر 97675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز