همشهری آنلاین: دادستان تهران از شناسایی اهانت‌کنندگان به حضرت امام خمینی ره خبر داد و گفت: یکی از متهمان در همان روز دستگیر شد و هم اکنون در زندان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه در برخورد با کسانی که به حضرت امام (ره) و مسوولان ارشد نظام اهانت کرده‌اند هیچ گونه اغماضی نخواهد شد، افزود : ‌این حق مردم است که از دستگاه قضایی مطالبه داشته باشند و انشاءالله دستگاه قضایی بتواند با سرعت و قاطعیت اهانت‌کنندگان را به سزای اعمالشان برساند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تشکیل پرونده قضایی برای اهانت کنندگان به مقام معظم رهبری گفت: در بین متهمانی که دستگیر شده‌اند از هر دو گروه (توهین کنندگان به حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری) وجود دارند و به ضابطان اعلام کرده‌ایم که به سرعت پرونده‌های این تعداد متهمان را تکمیل و به دادگاه ارسال کنند.

دادستان تهران افزود: بعد از واکنش مردم و روحانیون به این موضوع و انتظاری که مردم از دستگاه قضایی دارند به ماموران تاکید کردیم که پرونده این افراد را سریعا بررسی کنند.

جعفری دولت آبادی گفت: تعداد دقیق افراد بازداشت شده، بعد از صدور کیفرخواست اعلام می‌‌شود، چون تحقیقات ادامه دارد و برای ما محرز شده است که چند نفر در این پرونده متهم هستند و اقرار نیز کرده‌اند.

همچنین دادستان تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید دادسرای ناحیه 22، ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گفت: دادستانی در مقابل تعرض و اهانت به حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ساکت نمی‌ماند و با اهانت کنندگان با قاطعیت برخورد می‌کند.

عباس جعفری دولت آبادی افزود: هنوز فرزندان امام زنده‌اند و نمی گذارند به آرمان‌های معمارکبیر انقلاب اسلامی اهانت شود.

وی افزود: تمام کسانی که در برابر حضرت امام خمینی (ره) از منافقین و بنی صدر گرفته تا لیبرال‌ها ایستادند به زباله دان تاریخ افتادند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) در انقلاب و نظام اسلامی فراموش نشدنی است افزود: انقلاب اسلامی انقلابی الهی است که با این حرف‌ها و تعرض‌ها از بین نمی‌رود.

وی همچنین با اشاره به تشکیل پرونده در زمینه اهانت به حضرت امام و مقام معظم رهبری از مردم خواست تا چنانچه اطلاعات و مدارکی در این زمینه در اختیار دارند برای رسیدگی سریع و قاطع در اختیار دادستانی تهران قرار دهند.

جعفری دولت آبادی همچنین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ آرامش جامعه افزود:‌ نگرانی مردم در قبال این اهانت طبیعی و بجاست اما از آنان می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و به عده‌ای اجازه ندهند آرامش جامعه را به هم بزنند.

کد خبر 97321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز