گروه حوادث: سرکرده‌های باند سرقت بعد از خرید خودروهای تصادفی، دستور سرقت خودرویی با رنگ و مشخصات این خودروها را صادر می‌کردند و آنها را با روش «سند، نمره کردن» به فروش می‌رساندند

چندی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار در جریان سرقت خودروهای مدل بالا در این منطقه قرار گرفتند و بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد سارقان با پرسه زدن در خیابان‌های خلوت شهر، خودروهای مدل بالا را که سیستم امنیتی کاملی نداشتند، شناسایی کرده و در یک چشم به هم زدن آنها را سرقت می‌کردند.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند بعد از سرقت هر خودرو، مشخصات آن را در اسناد خودروهای تصادفی که از قبل خریداری کرده بودند وارد کرده و به این ترتیب خودروی مسروقه را با استفاده از مدارک و اسناد خودروی تصادفی به فروش می‌رساندند.

با این اطلاعات، تحقیقات برای یافتن ردی از اعضای باند ادامه یافت تا اینکه مدتی بعد کارآگاهان توانستند سرنخی از یک سارق حرفه‌ای به‌دست آورند که احتمال می‌رفت از اعضای این باند باشد.

مخفیگاه این مرد در شیراز شناسایی شد و ماموران با دریافت نیابت قضایی عازم این شهر شده و متهم را صبح 21آبان، در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.با کشف 4 خودروی پژو 405 سرقتی در خانه این مرد، وی تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت خودروهای مدل بالا و تعویض مدارک آنها با خودروهای تصادفی اعتراف کرد. 

وقتی این مرد مدعی شد همدستش قرار است تا ساعتی دیگر از خارج از کشور به ایران بیاید، ماموران با هماهنگی قضایی به فرودگاه شیراز رفتند و متهم دیگر پرونده را به نام محمد هنگام خروج از فرودگاه دستگیر کردند.

با پیگیری‌های همه‌جانبه کارآگاهان، 2 سرکرده باند به سرقت خودروها به همین روش در شهرهای مختلف کشور با همدستی 2 نفر دیگر که آنها نیز از افراد سابقه دار بودند، اعتراف کردند.

با دستگیری بقیه اعضای این باند، متهمان برای ادامه بازجویی‌ها به اداره آگاهی شهریار انتقال یافتند و به سرقت‌های متعدد خودرو اعتراف کردند.سردار علیرضا اکبرشاهی، رئیس پلیس استان تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه هرکدام از اعضای این باند با همکاری چند سارق دیگر دست به سرقت و فروش خودروهای مسروقه می‌زدند، در ادامه تحقیقات تعداد دیگری از متهمان نیز دستگیر شدند و از آنها چندین دستگاه خودروی مسروقه کشف شد.

وی تصریح کرد: متهمان در رابطه با شیوه فعالیت مجرمانه خود اعتراف کردند که سردسته‌های باند بعد از خرید خودروهای تصادفی به دیگر اعضای باند سفارش می‌‌دادند که خودرویی با همان رنگ و مدل سرقت کنند. بقیه اعضای باند نیز با پرسه زدن در خیابان‌ها، خودروی مورد نظر را سرقت کرده و بعد از وارد کردن مشخصات این خودروها در سند خودروهای تصادفی، آنها را با اسناد جعلی به روش سند، نمره کردن به فروش می‌رساندند.

سردار علیرضا اکبر شاهی افزود: تا‌کنون 23 خودروی مسروقه مدل بالا، از اعضای این باند که در سطح کشور فعالیت داشتند کشف شده و این پرونده به‌صورت ویژه برای دستگیری دیگر اعضای باند و کشف خودرو‌های مسروقه دیگر در حال پیگیری است.

کد خبر 95971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز