مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

ما همه تلاشمان را می‌کنیم که عدالت فرهنگی هنری را در شهر تهران برقرار کنیم و برگزاری مراسم افتتاح جشنواره تئاتر بانوان در منطقه 18 در جنوب تهران نیز به همین دلیل است

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحمدجواد شوشتری، سرپرست سازمان که در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان در مجتمع فرهنگی مختار سلیمانی در جنوب تهران سخن می‌گفت،  اعلام کرد: جشنواره تئاتر بانوان را در سالن بسیار زیبا و باعظمتی برپا کردیم که با الگو گرفتن از سالن اپرای وین ساخته شده و با همین مراسم آغاز به کار کرده است.

ما بنا داریم جشنواره طنز تهران را در فرهنگسرای بهمن در منطقه 16 و نمایشگاه و فروشگاه «عطر سیب» را در فرهنگسرای خاوران در منطقه 15 تهران برگزار کنیم. در روزهای اخیر نیز سالن مجهز و چندمنظوره سینماتئاتر بهاران را در منطقه 17 تهران به مرحله بهره‌برداری رسانده‌ایم.

وی همچنین به اضافه کردن 4سالن برای هنر نمایش تا انتهای سال آینده در مناطق 19 و 15 تهران اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نزدیک به 3میلیون متر مربع فضای فرهنگی در شهر تهران در دست ساخت داریم و همه این تلاش‌ها برای ایجاد عدالت در سطح شهر تهران از نظر دسترسی به امکانات فرهنگی است و عمده این تاسیسات در مناطق محروم شهر ساخته شده است.

اینها نشان‌دهنده توجه مدیریت شهری به اجرای عدالت در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری است اما این تلاش باید با حضور مردم در برنامه‌ها و مشارکت هنرمندان برای تولید برنامه‌هایی که به مردم و مشکلات آنها توجه دارد و برای آن راهکار ارائه می‌دهد، کامل شود.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: انتظار داریم هشتمین دوره تئاتر بانوان از پختگی بیشتری برخوردار باشد و با تئاتر، هویت ملی، دینی و انقلابی مان به منصه ظهور برسد و در این رابطه باید توجه داشت که چه متن‌هایی نوشته می‌شود و روی صحنه می‌رود و تا چه اندازه حرف دل مردم در آنها دیده می‌شود.

باید دید چرا یک فیلم نزد مردم اینقدر پرتماشاگر می‌شود ولی استقبال از تئاتر به همین اندازه نیست. ما باید فاصله هنر تئاتر با مردم را کمتر کنیم و آن را از حالت یک هنر خاص و فانتزی بیرون آورده و به درون مردم ببریم.

در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان، جمشید ارجمند، بهروز غریب‌پور، مهری ودادیان، فریبا کوثری، منیژه محامدی، شمسی فضل‌اللهی، اعظم بروجردی (دبیر جشنواره تئاتر بانوان) و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ازجمله سید محمد هادی منبتی (معاون هنری سازمان)، علی اکبر قاضی نظام (مدیر امور سینما و تلویزیون سازمان) و مدیران شهرداری منطقه 18 حضور داشتند.

کد خبر 95672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز