همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، در ماه‌های آینده، سوخت‌گذاری در قلب راکتور نیروگاه اتمی بوشهر انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه خبر، کاظم جلالی، در جمع خبرنگاران، به جلسه صبح روز چهارشنبه 27 آبان این کمیسیون با مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران اشاره کرد و گفت: به گفته علی اکبر صالحی، طبق توافقی که با روس‌ها حاصل شده، این نیروگاه که اکنون،  مراحل پایانی خود را می‌گذراند، در ماه‌های آینده راه اندازی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهارات دو مقام روس در خصوص تحویل سامانه اس -300 و تاخیر در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر را علت برگزاری این جلسه برشمرد و گفت: چنین اظهاراتی از سوی مقامات روس، سبب ایجاد برخی التهابات در افکار عمومی شده بود.

جلالی گفت: صالحی در جلسه صبح روز چهارنشبه گزارش کاملی از توافقات صورت گرفته با روس‌ها، وضع کنونی این نیروگاه و آخرین هماهنگی‌های صورت گرفته، به کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، در عین حال گفت: به علت اختلافاتی که بین ماه‌های شمسی و میلادی وجود دارد، زمان دقیقی برای راه اندازی نیروگاه بوشهر اعلام نمی‌شود.

جلالی با انتقاد از التهاب آفرینی خبری روس‌ها گفت: برخی کشورها که به روابط ایران و روسیه حساسیت دارند، با طرح این مسائل، شانتاژ خبری می‌کنند، ضمن اینکه انتشار چنین اخباری سبب ایجاد التهاب در افکار عمومی داخلی کشور می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در جلسه صبح امروز (چهارشنبه)، از رئیس سازمان انرژی اتمی خواسته شد با جدیت پیگیر موضوع باشد، زیرا چهارده سال از انعقاد قرارداد نیروگاه بوشهر با روس‌ها می‌گذرد و با توجه به اینکه این نیروگاه به نماد همکاری ایران و روسیه تبدیل شده است، امیدواریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

جلالی، درباره تعلل روس‌ها در تحویل سامانه موشکی اس 300 نیز گفت: این کمیسیون پیگیر موضوع است و از دستگاه دیپلماسی موضوع را پیگیری می‌کند و بعد از تعطیلات مجلس، به جد پیگیر موضوع خواهد بود.

کد خبر 95549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز