مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی آمریکا (ناسا) در آخرین ساعات پنجشنبه اعلام کرد پرتاب بعدی شاتل فضایی‌اش به مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی برای 16 نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، شاتل آتلانتیس سی و یکمین ماموریت خود را در قالب پروازی 11 روزه انجام خواهد داد.

پرواز این شاتل قرار است ساعت 2:28 بعدازظهر (19 و 28 دقیقه گرینویچ) از مرکز فضایی کندی در کیپ کارناوال، فلوریدا صورت گیرد.

اوضاع جوی معمولا بر پروازها از ساحل فلوریدا در اقیانوس اطلس تاثیر می‌گذارد و این ناوگان سالخورده شاتل در طول سال‌ها تاخیرهای مکانیکی و ایمنی را تجربه کرده است. ناسا در نظر دارد سه شاتل کنونی خود را تا پایان 2010 بازنشسته کند.

تمرکز صد و بیست و نهمین ماموریت شاتل، انبارسازی سخت‌افزارهای یدکی در بخش خارجی ایستگاه فضایی از طریق انجام سه راهپیمایی فضایی است. دو سکوی نگهداری قطعات یدکی برای فعال نگه داشتن ایستگاه پس از آنکه شاتل پرواز خود را متوقف می‌کند، قرار است بر روی ایستگاه فضایی نصب شوند.

این سکوها قطعات یدکی را نگه می‌دارد تا امکان عملیات ایستگاه پس از آنکه ناوگان فضایی بازنشسته و تحویل قطعات به مدار فضایی به شدت محدود شد، وجود داشته باشد. قرار است دیگر فقط تعداد کمی فضاپیمای روسی به این مدار اعزام شوند.

یک عضو ایستگاه فضایی هم قرار است با آتلانتیس به زمین بازگردد.

کد خبر 94002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز