مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

محمد فودازی: ­روزی روزگاری محله‌ای در انتهای منطقه 16 قرار داشت که به آن شهرک احمدیه می‌گفتند

اهالی این شهرک، سال‌ها بود که در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند و به سکونت در این محله کوچک اما باصفا خو گرفته بودند. بازی روزگار اما به گونه‌ای رقم خورد که آنها را از یکدیگر دور کند. قصه از این قرار بود که شهرک در حاشیه تقاطع بزرگراه آزادگان و خیابان شهید رجایی واقع شده بود.

همین که به تصویب رسید در این تقاطع پلی احداث شود، نفس‌های شهرک احمدیه به شماره افتاد؛ چرا که این شهرک داخل محدوده قرار داشت.در نهایت، شهرک احمدیه از روی نقشه جغرافیا محو شد؛ اما این به معنای آن نیست که نامش از خاطره‌ها برود؛ چنانکه هفته گذشته همان پلی که در تقاطع بزرگراه آزادگان و خیابان شهید رجایی احداث شد و در واقع، به زندگی شهرک احمدیه پایان داد، طی مراسمی به نام شهدای این محله نامگذاری و عکس 28 شهیدی که روزگاری در این شهرک می‌زیستند، روی آن نصب شد.

در این مراسم که شهردار منطقه و معاونانش، شهرداران نواحی، روحانیان و شماری از خانواده‌های شهدای شهرک احمدیه حضور داشتند، ابتدا پدر شهید خلفی به بازگویی خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت. سپس مهندس کارگر، شهردار منطقه علت نامگذاری این پل را به نام شهدای احمدیه ارج نهادن به گوشه از رشادت‌های آنها دانست و گفت:

«هرچند این قبیل کارها سودی برای شهیدان ندارد ولی سبب می‌شود که ما با دیدن عکس و نام آنها به یادشان باشیم.» سپس علی یزدانی، عضو هیئت امنای مسجدالزهرا¨س شهرک احمدیه به نیابت از هیئت امنای این مسجد و پایگاه بسیج شهید قریشی از روابط عمومی شهرداری منطقه تقدیر و تشکر و هدیه‌ای را هم به رسم یادبود به مهندس کارگر تقدیم کرد.

همشهری محه - 16

کد خبر 93548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز