چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور هیچ وقت یک کره شمالی با تسلیحات هسته‌ای را نمی‌پذیرد

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، به رغم سفر فرستاده کره شمالی به آمریکا برای مذاکره درباره‌ برنامه هسته‌‌ای پیونگ یانگ، مقام‌های بلندپایه‌ وزارت دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه29 مهر) با اتخاذ موضعی سرسختانه علیه کره شمالی، تهدید ناشی از این کشور را خطرناک‌تر و کشنده‌تر از هر زمان دیگری خواندند.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در جمع گروهی از سربازان آمریکایی و کره جنوبی در مقر ارتش آمریکا در سئول، کره شمالی را به تلاش برای گسترش تسلیحات هسته‌‌ای در مقیاس وسیع متهم کرد و گفت: به نظر می‌رسد آنها قصد دارند هر آنچه را که تولید می‌کنند به فروش برسانند.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی افزود: ما نه امروز و نه هیچ وقت یک کره شمالی با تسلیحات هسته‌یی را نمی‌پذیریم.

رابرت گیتس اظهار داشت: خطر پیونگ یانگ بیش از هر زمان دیگری کشنده‌تر و برهم‌زننده ثبات شده است.

هم چنین آدمیرال رابرت اف ویلارد، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام که روی عملیات‌های نظامی در منطقه نظارت دارد در مصاحبه‌ جداگانه‌ای گفت: کره شمالی باید به دقت تحت نظر باشد.

آدمیرال ویلارد بعلاوه با تاکید بر نقش دیپلماسی کره شمالی را یک مشکل خواند.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا به منظور گفت‌وگوهایی دو روزه با مقام‌های کره جنوبی به سئول سفر کرده است. در این سفر آدمیرال ویلارد نیز همراه وی حضور دارد.

آدمیرال ویلارد گفت: یک کره شمالی مسلح به سلاح هسته‌‌ای و یک کره شمالی که تحریک آفرینی را انتخاب کند و کره شمالی که در آستانه‌ یک جانشینی قرار دارد، همگی این کشور را مستحق توجه ما می‌کند.

کد خبر 93381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز