گروه اجتماعی: در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هیچ‌گونه محدودیت زمانی وجود ندارد.

محسن شاکری- مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ- با بیان این مطلب گفت: به موجب مقررات تامین اجتماعی، تا زمانی که بیمه‌شده بر حسب تشخیص سازمان تامین اجتماعی قادر به کار نباشد و ازکارافتاده شناخته شود، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری ادامه می‌یابد.

شاکری مهمترین شرط پرداخت غرامت دستمزد به بیمه‌شدگان را تاییدیه پزشک دانست و افزود: زمانی که بیمه‌شده در کارگاه دچار حادثه می‌شود یا بر اثر بیماری قادر به کارکردن نیست کارفرمایان می‌بایست در لیست ارسالی حق بیمه این موضوع را دقیقا قید کنند.

 همچنین بیمه‌شدگانی که تحت معالجه پزشکی و یا درمان‌های توانبخشی قرار می‌گیرند، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج موقتا قادر به انجام کار نباشند، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را خواهند داشت.

وی افزود: بیمه‌شده در ایام بیماری نباید بازخرید یا استعفا و یا اخراج از کار شده باشد. زمان درمان و استراحت بیمه‌شده نیز باید به تایید پزشک معالج یا شورای پزشکی سازمان تامین اجتماعی رسیده باشد. 

شاکری با اشاره به قوانین مربوط به پرداخت غرامت دستمزد به بیمه‌شدگان، گفت: بیمه‌شدگان انتظار دارند تحت هر شرایطی از مزایای این قانون بهره‌مند شوند، ولی باید توجه داشته باشند که قطع‌شدن رابطه کارگری و کارفرمایی قبل از شروع بیماری و ارسال لیست از سوی کارفرمایان در زمان بیماری، از جمله مواردی است که مشمول دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری نمی‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ تصریح کرد: ارائه گواهی پزشکی یکی از مهمترین مدارک مستند از سوی بیمه‌شده جهت دریافت غرامت دستمزد می‌باشد. چنانچه استراحت پزشکی بیمه‌شده کمتر از 15روز باشد، اخذ تاییدیه پزشک معالج ضرورت دارد و چنانچه بین 15تا 61روز در سال باشد، می‌بایست گواهی پزشکی از سوی سازمان تامین اجتماعی تایید شود. بیش از 61 روز در طول سال نیز باید به تایید شورای پزشکی تامین اجتماعی رسیده باشد. 

کد خبر 9337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز