سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحث تدریس درس‌های مذهبی اسلامی در مدارس ایتالیا به موضوع روز تبدیل شده است.

خبرگزاری اتریش از رم گزارش داد، آلنونزو اورسو، معاون وزیر صنایع ایتالیا عقیده دارد به خاطر شمار فزاینده دانش‌آموزان مسلمان باید تدریس دروس مذهبی اسلامی تضمین شود، همان طور که این اتفاق درباره زنگ‌های مذهبی کاتولیک افتاده است.

جیانفرانکو فینی، رییس مجلس نمایندگان ایتالیا هم با این پیشنهاد اعلام موافقت کرده و گفته است: "این پیشنهاد منطقی است، زیرا در جهت منافع ملی به ویژه با توجه به وجود چندفرهنگی در ایتالیاست."

اما پیشنهاد اورسو با مقاومت شدید حزب دولتی لیگا نورد (Lega Nord) مواجه شده است. لوکا زایا، وزیر ایالتی اقتصادی از این حزب گفت: "در ایتالیا جامعه چندفرهنگی نداریم و اکثریت را ایتالیایی‌های کاتولیک تشکیل می‌دهند. دانش‌آموزان مسلمان هم باید در کلاس‌های درس کاتولیک شرکت کنند تا بتوانند با ما آشناتر شوند."

کاردینال آنگلو باگناسکو، رییس کنفرانس اسقف‌های ایتالیا هم در مقام مخالفت با تدریس اسلام بر آمده و گفته است: "تدریس مذهب کاتولیک در مدارس ضروری است، زیرا مکتب کاتولیک بخشی از تاریخ و فرهنگ ایتالیاست. برای درک بهتر فرهنگ‌مان و همزیستی آگاهانه تدریس مذهب کاتولیک ضروری است".

شورای اسلامی ایتالیا موسوم به "اتحادیه اجتماعات و سازمان‌های اسلامی در ایتالیا (UCOII)" از پیشنهاد اورسو تقدیر کرده و آن را "دارای مفهومی عمیق برای رعایت عدالت نزد اهل کتاب" دانست.

ماریو سسیالویا، نماینده ایتالیا در اتحادیه جهان اسلام – سفیر سابق که در عربستان به اسلام گرویده است – هم با این پیشنهاد موافقت کرده و گفته است این درس جای تاریخ اسلام را بگیرد

کد خبر 93190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز