سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان سنجش با هیچ موسسه، آموزشگاه و رسانه‌ای در زمینه برگزاری آزمون‌های آزمایشی دوره‌های فراگیر پیام نور، کلاس‌های آمادگی و مشاوره و انتخاب رشته همکاری نمی‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سازمان سنجش آموزش کشور نکاتی را جهت تنویر افکار عموم داوطلبان و همچنین خانواده‌های آنان در برخورد با اشکال متفاوت تبلیغاتی موسسات کنکور و سوء استفاده از داوطلبان به این شرح بیان کرده است:

1 - استفاده موسسات از واژه (سنجش) در نامگذاری موسسه، مرکز و آموزشگاه تا نوعی همکاری موسسه را با سازمان سنجش تداعی نماید، که این موسسه ها مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور نیست.

سازمان سنجش با هیچ سایت، رسانه، روزنامه و... در زمینه انتخاب رشته، اعلام نتایج، طراحی سوال همکاری نمی‌کند.

2 - سوء استفاده از نشانی اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی سازمان و تغییر آن در بخش آخر آدرس با پسوندهایی از قبیل www.sanjesh.com و www.sanjesh.ir و www.sanjesh.net و www.konkoor.com و....

لازم به ذکر است که آدرس اینترنتی سازمان http://.sanjesh.org بوده و سایر آدرس‌ها و مواد مشابه هیچگونه ارتباطی با سازمان نداشته و مورد تایید سازمان نیست و بدیهی است که سازمان مطالب منتشر شده (اخبار، اطلاعیه‌ها، اعلام نتایج، مشاوره انتخاب رشته) در این سایت‌ها را تایید نمی‌کند.

3 - ارسال بروشورهای تبلیغاتی به منازل داوطلبان و بکارگیری نام سنجش در متن آگهی و پیام تبلیغاتی به اطلاع می‌رساند سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه بروشورهای تبلیغاتی و... برای داوطلبان ارسال نمی‌کند.

4 - تبلیغ سوالات تضمینی و قبولی تضمینی به طوری که وانمود می‌شود موسسه تبلیغ کننده به سوالات آزمون دسترسی دارد و یا با بهره مندی از اساتید طراح سوالات نسبت به برگزاری آزمون‌های آزمایشی اقدام می کند.

دسترسی به سوالات استاندارد سازمان سنجش امری غیرممکن است و اساتید طراح سوال اجازه همکاری با هیچگونه موسسه و آموزشگاهی را ندارند.

از آنجا که بسیاری از مطالب منتشر شده در وبلاگ‌ها، فروم ها و سایت های شخصی درخصوص آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، خلاف واقع و از روی سودجویی و بالابردن بازدیدکننده است، اکیدا توصیه می شود که به عنوان تنها مرجع اطلاع رسانی در این خصوص به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنید بدیهی است در صورت لزوم، ما شما را به پایگاه های اینترنتی مورد تایید هدایت خواهیم کرد.

5- تبلیغ موسسه‌ها در زمان توزیع مدارک ثبت نامی در باجه های پست به گونه‌ای که با دادن دفترچه‌های تبلیغاتی و یا فرم هایی که اطلاعات داوطلبان در آن درخواست شده است که به نظر می‌رسد موسسه تبلیغ کننده مورد تایید سازمان سنجش است و یا از این اقدام مطلع است.

متاسفانه برخی از دست اندرکاران توزیع بدون اطلاع سازمان سنجش وصرفا جهت سوء استفاده اقداماتی از این قبیل را انجام می‌دهند.

توصیه می‌شود از تکمیل اطلاعات درخواستی در این فرم‌ها جدا خودداری کنید.

پخش پیام تبلیغ از صدا و سیما و یا روزنامه‌های کثیرالانتشار بدین معنی نیست که فعالیت این موسسات و آموزشگاه‌ها قانونی و مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

6- از دیگر اشکال تبلیغاتی موسسات به ترتیبی می‌باشد که فردی با داوطلبی به صورت تلفنی صحبت کرده و خود را از کارکنان سازمان معرفی می‌کند و از این طریق با دادن وعده و وعید مبالغی را اخذ و سپس ناپدید می‌شود.

مجددا متذکر می‌ود این سازمان در هیچ استان، شهرستان و شهری شعبه یا مرکزی نداشته و به عموم داوطلبان و خانواده آنان توصیه می‌کند در برخورد با تبلیغات واهی و اغواگرایانه موسسات سودجو،‌ واقع بینانه و آگاهانه عمل کنند.

ضمنا در صورت مشاهده هرگونه سو استفاده و تخلف از سوی موسسات آموزشی مراتب را به اطلاع حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از طریق پست الکترونیکی ذیل به نشانی hefazatazmon@sanjesh.org اعلام کنند تا موضوع مورد پیگیری قانونی قرار گیرد.

کد خبر 92775

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز