شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین مرحله از حملات خود به غزه چند ساختمان و تونل‌های انتقال غذا به این منطقه را هدف قرار داد.

به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرد: چند ساختمان در شرق غزه و چندین تونل انتقال غذا و ملزومات مردم غزه در حملات جمعه شب جنگنده‌های این رژیم هدف قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی  مدعی است در این حملات کسی کشته نشده است و تنها اهداف مورد نظر تخریب شده‌اند. تل‌آویو تهدید کرده است که درصورت ادامه حملات موشکی از نوار غزه به شهرک‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی  به حملات خود علیه نوار غزه ادامه خواهد داد.

سخنگوی ارتش صهیونیستی همچنین گفت: این حملات در پاسخ به حمله راکتی به سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته است. عصر جمعه نیروهای مقاومت در پاسخ به حملات هفته گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی 2 راکت به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که هردوی این راکت‌ها در مناطق غیرمسکونی منفجر شد و تلفاتی در بر نداشت.

منابع رسمی حماس هم با تایید حملات رژیم صهیونیستی به 2 تونل انتقال غذا به غزه، اعلام کردند: یکی از ساختمان‌های مورد هدف قرار گرفته در حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی به این منطقه، کارخانه ساخت و تولید سنگ مرمر بوده است. منابع رسمی حماس هم کشته شدن کسی در این حملات را تایید نکردند.

رژیم صهیونیستی صبح جمعه در مقابل دریافت نوار ویدئویی یک دقیقه‌ای از گلعاد شالیت سرباز اسرائیلی در اختیار حماس، 19 نفر از زنان فلسطینی در بند خود را آزاد کرد. از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال 2006 میلادی، گلعاد شالیت به یکی از دغدغه‌های مهم رژیم صهیونیستی  در برابر حماس تبدیل شده است.

به باور تحلیلگران، معاوضه نواری یک دقیقه‌ای در برابر 19 اسیر زن فلسطینی نشان از دست برتر حماس در این ماجرا و آغاز احتمالی معامله بزرگ (آزادی شالیت در برابر تعداد بیشتری از زندانیان فلسطینی)  است.  همزمان با این تحول، خبرگزاری سما فلسطین اعلام کرد: جنبش حماس عصر روز جمعه از شهادت مصطفی سمیر البهنساوی، یکی از اعضای این جنبش حین انجام عملیات خبر داد.

همچنین این خبرگزاری گزارش داد: اسرائیل از جمعه شب تا دهم ماه جاری میلادی (18مهر) به‌علت برگزاری مراسم‌هایی به مناسبت عید یهودی، یک کمربند امنیتی گسترده را در تمامی شهرهای کرانه باختری ایجاد کرده است.

بر این اساس نمازگزاران مسلمان حق ورود به مسجدالاقصی برای ادای نماز جمعه را ندارند و تنها مردان بالای 50 سال می‌توانند وارد مسجدالاقصی شوند. پلیس رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد از ساعات اولیه دیروز نیروهای خود را در شهرک قدیمی بیت‌المقدس مستقر کرده است.

انتقاد شدید حماس و جهاد اسلامی از فتح

حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تاخیر در رسیدگی به گزارش ریچارد گلدستون را که با موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شد، به‌شدت محکوم کردند.

جهاد اسلامی با انتقاد شدید از موضع‌گیری تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال این موضوع اعلام کرد: این اقدام یکی از نتایج نشست سه‌جانبه تشکیلات خودگردان با مقامات آمریکایی و اسرائیلی در آمریکاست.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای جهانی حقوق بشر مبنی بر به تعویق انداختن بررسی گزارش گلدستون را محکوم کرد.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس گفت که درخواست این تشکیلات از شورای جهانی حقوق بشر مبنی بر به تعویق انداختن بررسی گزارش گلدستون تصویرگر تبانی این تشکیلات با دشمن صهیونیستی و گواهی روشن بر دست داشتن این تشکیلات در جنگ اخیر نوار غزه و حمایت آن از این تجاوزات است. گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره حملات سال گذشته اسرائیل به غزه هفته گذشته در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح شد.

اما به درخواست آمریکا و با تایید تشکیلات خودگردان، رسیدگی و رای‌گیری درباره آن به سال آینده موکول شد. در این گزارش اسرائیل به جنایات جنگی متهم شده ‌بود.

کد خبر 91910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز