گروه ورزشی: ناصر حجازی، مدیر فنی دی‌استرادای اسلواکی درباره مسائل مختلف فوتبال ایران و همچنین دیدگاهش راجع به شهرآورد پایتخت به گفت‌وگو با همشهری پرداخت.

  • آقای حجازی، دی‌استرادا از قرار معلوم وضعیت چندان مناسبی ندارد. درست است؟

خب، ما 3 بازیکن مصدوم داریم؛ بازیکنانی که اتفاقاتی برای ما نقش خیلی کلیدی داشتند. اما هیچ‌یک از این مسائل نباید بهانه یا توجیهی برای موفق نشدن محسوب شود. من روزی که به این تیم آمدم به دنبال موفقیت بودم و به مسئولان باشگاه هم اطمینان داده‌ام که شرایط دی‌استرادا را بهبود ببخشم.

  • اما خب همه چیز در آنجا به براتیسلاوا ختم می‌شود. اینطور نیست؟

بله، چون رئیس این باشگاه رئیس فدراسیون فوتبال اسلواکی هم هست و از این گذشته قدرت در اختیار این تیم است. به هرحال مسئولان باشگاه دی‌استرادا امسال از من توقع قهرمانی ندارند.

  • آیا بازی‌های لیگ فوتبال ایران را دنبال می‌کنید؟

در جریان نتایج تیم‌ها قرار می‌گیرم. خب، من خیلی پیش از اینها گفته بودم که به جز 4 تیم استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس بقیه تیم‌ها باید برای بقا در لیگ با یکدیگر بجنگند؛ تیم‌هایی مثل ابومسلم و استقلال اهواز که خصوصی هستند چاره‌ای جز سقوط ندارند.

  • در حال حاضر کدام تیم را بهترین تیم فوتبال کشورمان می‌دانید؟

اگر بخواهم بدون‌تعارف صحبت کنم باید بگویم استقلال در حال حاضر بهترین تیم لیگ است. این حرف را به این خاطر مطرح نمی‌کنم که آنها صدرنشین هستند. استقلال مهره‌های خیلی خوبی دارد. راحت‌تر بگویم استقلال فقط یک تیم لیگ‌برتری روی نیمکت ذخیره‌هایش دارد. اگر دقت کرده باشید روی نیمکت ذخیره‌ها بازیکنانی مثل عنایتی، اکبرپور و امیرآبادی می‌نشینند. این بازیکنان در هر تیمی به صورت ثابت بازی می‌کنند اما در استقلال به دلیل ترافیک بالای بازیکن ذخیره هستند.

  • قبول دارید که مرفاوی نتایج خوبی به دست آورده است؟

بله، استقلال نتایج خوبی را کسب کرده و من از این بابت خوشحالم.

  • آیا ترجیح می‌دهید درباره مرفاوی صحبت نکنید؟

چرا باید درباره شاگردم حرف بزنم. مرفاوی شاگرد من بوده است. حالا هم دلیلی ندارد راجع به او حرف بزنم.

  • اما به نظر می‌رسد شما چندان هم علاقه‌ای ندارید علمکرد این مربی جوان را مثبت ارزیابی کنید. نه؟

من اصلا به این حرف‌ها اهمیتی نمی‌دهم. ببینید، سئوال من این است که چرا رسانه‌های ما تا این حد به پرسپولیس و استقلال می‌پردازند. شاید شما جواب بدهید چون این دو تیم طرفداران زیادی دارد. خب، هیچ اشکالی ندارد اما حرف من این است که چرا به دیگر مربیان جوان توجه نمی‌کنید. مربیانی مثل داود مهابادی. چرا می‌گویند صمد. مهابادی‌ها را نگاه کنید. دقت کنید که در چه شرایطی تیمش یکی از بهترین‌های لیگ ما است. پولی ندارد. امکانات ندارد. بازیکنان بزرگی در اختیار ندارد اما تیمش را با جان و دل آماده کرده است. برای کارش وقت گذاشته است. من می‌گویم رسانه‌ها باید به مهابادی‌ها توجه کنند تا به مرفاوی‌ها.

  • البته توجه به مرفاوی عیب چندانی هم ندارد. قبول ندارید؟

من نمی‌گویم روزنامه‌ها استقلال و پرسپولیس را رها کنند. اما انتقاد دارم. می‌گویم باید به مربیان خوبی مثل داود مهابادی بیش از اینها توجه کنید.

  • آقای حجازی، خیلی‌ها معتقدند مرفاوی مربی‌ای نیست که بتواند از عهده شهرآورد برآید. شما با این تحلیل موافقید؟

من اصلا به این حرف‌ها کاری ندارم. اما یک چیز را خوب می‌دانم؛ استقلال خیلی بیشتر از پرسپولیس شانس پیروزی در شهرآورد را دارد.

  • آیا به خاطر تعصبی که نسبت به استقلال دارید این حرف را می‌زنید؟

من واهمه‌ای ندارم که بگویم روی نام استقلال تعصب دارم اما جدا از تعارف باید بپذیریم که استقلال شرایط خیلی بهتری دارد. برخلاف پرسپولیس که وضعیت چندان مناسبی ندارد.

  • با این حساب شما استقلال را برنده شهرآورد می‌دانید؟

نه، من این حرف را نزدم چون این بازی فرق دارد. مرفاوی هم باید بداند که پرسپولیس با ابومسلم و استقلال اهواز فرق می‌کند.

  • شاید برای پرسیدن این سئوال کمی زود است. اما آیا به فوتبال ایران برمی‌گردید؟

فعلا که در دی‌استرادا هستم و روی موفقیت این تیم تمرکز دارم. اما نمی‌دانم از کدام فوتبال حرف می‌زنید. از فوتبالی که لوکا در فولاد منتظر دعوا است تا پولش را بگیرد و فرار کند یا از فوتبالی که باشگاه‌های خصوصی‌اش با هزاران مشکل و حاشیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند. من در فوتبال خصوصی راحت‌تر کار می‌کنم. فوتبال ما فعلا دولتی است. تا 100 سال دیگر هم خصوصی نمی‌شود. اگر برگردم با کسی کار می‌کنم که قدر من را بداند. وقتی فوتبال ایران را نگاه می‌کنم واقعا حسرت می‌خورم. وقتی عاقبت تیم‌های خصوصی را می‌بینم واقعا دلخور می‌شوم. می‌دانم که امثال هدایتی هم بالاخره خسته می‌شوند. چون پولشان برگشتی ندارد.

  • راستی آقای حجازی، مصاحبه‌تان با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای خیلی خبرساز شد.

خیلی‌ها این برنامه را دیدند. من ابدا وارد موضوعات سیاسی نشدم. آنها خیلی شیطنت کردند. اما من فقط درباره فوتبال حرف زدم. بعد از این همه سال خوب می‌دانم که چطور باید برخورد کنم. در ضمن ایران را به هیچ شبکه‌ای نمی‌فروشم. از BBC هم با من تماس گرفتند. گفتم مصاحبه نمی‌کنم. این شبکه‌ها دنبال مسائل سیاسی هستند نه فوتبال.

کد خبر 91192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز