مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: محمد هادی ایازی با بیان اینکه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم نماز عیدسعید فطر آماده است، گفت: به‌رغم تغییر مکان برگزاری نماز عید سعید فطر از مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به دانشگاه تهران، شهرداری تمهیدات لازم را برای برگزاری پرشکوه این مراسم فراهم کرده است.

سخنگوی شهرداری تهران، ضمن بیان این مطلب افزود: تغییر محل برگزاری مراسم عید سعید فطر باعث شد تا حجم فعالیت‌های عمرانی که هرساله توسط شهرداری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) انجام می‌شد، کاسته شود و مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به خدمت رسانی مؤثر ناوگان حمل‌ونقل عمومی به نمازگزاران داشته باشد و نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع در جریان این مراسم اقدام کند.

وی ادامه داد: به‌منظور تسهیل رفت‌وآمد شهروندان برای اقامه نماز عید سعید فطر، ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نمازگزاران را از مبادی مختلفی در سطح شهر به محدوده برگزاری نماز منتقل می‌کند. سپس اتوبوس‌های دیگری که آماده خدمت رسانی هستند، همراه با تاکسی‌های ون ویژه در داخل محدوده نمازگزاران را به محل اصلی اقامه نماز می‌رسانند.

وی افزود: متروی تهران نیز به‌منظور رفت‌وآمد سریع نمازگزاران تمام امکانات و توانایی‌های خود را به کار می‌گیرد تا شهروندان بتوانند از ایستگاه‌های مختلف مترو از جمله ایستگاه تازه تاسیس انقلاب برای رسیدن به محل برگزاری مراسم استفاده کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درخصوص برنامه‌های این معاونت برای نمازگزاران عید فطر هم گفت: برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی، ایستگاه‌های صلواتی و برنامه‌های مفرح هنری و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که مدیریت شهری در طول حرکت شهروندان به سمت محل برگزاری نماز برای آنان در نظر گرفته است.

به گفته ایازی، مدیریت شهری امکانات لازم برای ایمنی مسیر و محل برگزاری نماز عید سعید فطر را در محل مستقر کرده و در حوزه خدمات شهری نیز تمام فعالیت‌های لازم را انجام داده و در طول مراسم و بعد از آن نیز انجام خواهند داد.

وی اظهار امیدواری کرد تا شهروندان تهرانی بتوانند با استفاده از امکاناتی که شهرداری تهران برای آنها در نظر گرفته است نماز پرشور و با شکوه عید سعید فطر را همچون سال‌های گذشته با آرامش و ایمنی هر چه بیشتر اقامه کنند.

خدمات درمانی اورژانس در روز عید سعید فطر

از سوی دیگر، شرکت شهر سالم شهرداری تهران نیز اعلام کرد که همزمان با برگزاری نماز عید سعید فطر، تمهیدات ویژه بهداشتی و اورژانسی را در محل اقامه نماز عید و پلی کلینیک منطقه 6 شهرداری به اجرا گذاشته است.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر امسال در محل دانشگاه تهران گفت: طبق هماهنگی با ستاد نماز جمعه و قائم مقام معاونت خدمات شهری، پلی کلینیک منطقه 6 شهرداری تهران به‌عنوان پایگاه ثابت اورژانس شرکت شهر سالم شهرداری در نظر گرفته شده است که خدمات درمانی رایگان به نمازگزاران ارائه خواهد کرد.

حسن علی غفاری خاطرنشان کرد: 6 دستگاه آمبولانس شرکت شهر سالم با اعلام زمان رسمی عید سعید فطر از ساعت 5 صبح مستقر شده و تا پایان مراسم نماز عید فطر حضور داشته و آمادگی پذیرش مراجعان را دارند.

وی گفت: آمبولانس‌های شرکت شهر سالم شهرداری تهران، مجهز به تمامی امکانات از جمله ICU و CCU هستند و با حضور پزشکان و تکنیسین‌های اورژانس، کاملا برای پذیرش بیماران احتمالی آمادگی دارند.

کد خبر 90805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز