شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: اعتلای سینمای ایران، امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر در کشور است و من وظیفه خود می‌دانم در این راه تلاش کنم.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف جمعه شب با حضور در سیزدهمین جشن خانه سینما و تقدیر هنرمندان از وی که در هتل استقلال برگزار شد با بیان این مطلب در جمع هنرمندان سینمای ایران ضمن تبریک عید سعید فطر و روز ملی سینما اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم از خانه سینما و همه بزرگان عرصه هنر به ویژه سینما که بر من منت گذاشتند تشکر کنم، هرچند درزمینه توسعه عرصه هنری در تهران تلاش مختصری شده اما قدرشناسی شما بزرگواران مرا موظف کرد در آینده با تلاش بیشتری در خدمت شما باشم.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته دفاع مقدس افزود: من از نسل جبهه و جنگ هستم و افتخارم دفاع از نظام و کشور و انقلاب است و اکنون نیز یاد شهدایی را که با آن ها در جنگ و آن دوران بودم گرامی می دارم.

قالیباف با بیان اینکه وظیفه من توسعه کالبدی هنر در شهر تهران است تصریح کرد: در بعد مسایل محتوایی و نرم افزاری در زمینه هنر کاری از ما بر نمی آید، مسایل محتوایی بر دوش شماست و این هنری است که خداوند به شما ارزانی داشته است.

شهردار پایتخت ادامه داد: البته در همه امور سختی و شیرینی و انتقادات و تعاریف وجود دارد اما نتیجه تمامی اینها باید توسعه کشور و خدمت به رشد و عزت و ارتقاء جامعه ایرانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به یکی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند، کاری را که مردم می توانند انجام دهند نباید به دست دولت سپرد، به اقدامات شهرداری تهران دراین زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: از سوی شهرداری تهران، یک فوریت لایحه ای در شورای شهر به تصویب رسیده است که در صورت تصویب نهایی، هیچ مجموعه ای در شهر تهران نخواهد بود که شهرداری بر آن مدیریت کند و مسولیت و مدیریت مراکز به اهل فن و هنرمندان واگذار خواهد شد.

قالیباف افزود: در حال حاضر بالغ بر 3 میلیون متر مربع فضای فرهنگی در تهران درحال ساخت است، باغ موزه دفاع مقدس با فضایی معادل 100 هزار متر مربع در تپه های عباس آباد که دهه فجر افتتاح خواهد شد، بزرگترین سالن سینما با ظرفیت 5500 نفر و مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی و امکانات روز دنیا که احداث آن در تپه های عباس آباد آغاز شده و امیدوارم جشن خانه سینما در سال‌های آتی در آنجا برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه  احداث این مراکز قریب به 5 هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد افزود : 3 سال آینده این مراکز به بهره برداری خواهد رسید و عرصه خوبی برای هنرمندان ایران که فراهم خواهد کرد تا در رشد و افتخار کشور گام بردارند.

براسا این گزارش ، دراین مراسم جایزه سیف الله داد که هرسال به یکی از شخصیت های خدمتگزار به سینمای ایران اهدا می شود، به دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران به پاس خدمات گسترده در طول حضور خود درشهرداری در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی درتهران اهدا شد.

کد خبر 90755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز